Göteborg!

Först skulle jag åka till Göteborg. Sedan skulle jag inte åka till Göteborg. Sedan ringde Jenny och sa att de inte skulle segla och bort seglade planerna om Pride-paraden och in trädde Göteborgsplanerna igen. Så imorgon blir det roadtrip. Jag och tre tjejer till åker ner, de ska på U2, jag ska leka med Jenny och partaja på lördag. Ska bli jättekul att träffa fina flickan igen!

Min katt springer just nu ut och in på balkongen som en galen och det spöregnar ute. När hon kommer in gnider hon sig entusiastiskt mot mig i soffan och ser sådär busigt upprymd ut. Vem vet vad som rör sig bakom de där gula ögonen.

090730-jenny

Jag och Jenny i Borås på den gamla goda tiden.

Fan. Nu fastnade jag i att titta på gamla bilder. Då jag var lycklig och smal. Jävla skit. Bortbortbort!

Att motivera sig själv

Idag har jag befunnit mig i ett stort hål av negativa tankar och känt mig helt oförmögen till att uppbringa ett enda litet leende eller motiverande tanke. När allt känns hopplöst, jag har inga mål, inget att se fram emot, ingen att prata med om denna panik som rusar i huvudet. Då är det svårt att själv släpa sig upp ur det där hålet.

Men jag gjorde ett försök. Genom en sådan enkel grej som att googla ”motivation”. En sida ledde till en annan som ledde till en tredje och plötsligt hade jag skrivit flera sidor i min ”Nyckel-bok”. En nyckel är någonting som ökar min inspiration, motivation och energi. Lättaste nycklarna för mig är korta (och ofta väldigt självklara) citat som jag bara kan mata i huvudet när jag känner att det börjar gå utför.

Sedan kom jag ihåg Michael Södermalm som jag såg på ett event i höstas. Det var en människa som verkligen kunde lyfta en ur den där underjorden och putta iväg en i rätt riktning. Den 6 oktober har han en föreläsning här i Stockholm som jag hade tänkt närvara vid. För jag är den enda som kan förändra mitt liv. Men man kan väl ta till lite hjälp längs vägen?

Någon som ska med?

Lycka är inte en tillfällighet utan en färdighet. Vi har alltid har ett val. Att välja våra tankar, välja våra känslor.

Ett arbetsdag i mitt vardagsrum

Det här med att jobba hemifrån är nog inte riktigt min kopp té. Visst är det trevligt att kunna ramla ur sängen och rakt in på ”kontoret” utan att behöva göra mycket mer än att dra på sig mysbrallor och ett linne, men det blir fruktansvärt isolerat. Och ensamt. Och visst skulle jag kunna aktivera mig på kvällstid, men med denna isolering följer helt osökt lathet och total brist på motivation att just aktivera sig.

Jag är en social liten arbetsmyra, ge mig liv och rörelse blandat med datanörderi så är vi hemma.

En ny plan

Sitter och lider mig igenom ”The Watchmen”. Tror jag skiter i den och går och lägger mig med ”Alkemisten” istället.

No love in the mangelroom

Förra gången jag vågade mig in i mangelrummet slutade det med en rejält stukad tå, den här gången har mangeln ätit upp mitt påslakan. I fortsättningen använder jag  strykjärnet.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier