Ett steg närmare skolbänken

Jag har aldrig i hela mitt liv pluggat på högskola, bara en liten stackars KY-utbildning där jag ingick i andra årskullen, så det hela var inte överdrivet organiserat ännu om man säger så. Snart ska jag, på min ålders höst, bli student igen efter 8 år i arbetslivet, dock bara på deltid. Jag ska läsa en distanskurs i Marknadsföring samt en kvällskurs i Argumentation och Debatt. Och när jag läser om allt det innebär att börja plugga igen känner jag mig helt överväldigad! Bara det faktum att litteraturen är ett mindre rån och att man nästan måste gå en kurs i hur man ska gå en kurs. Så om ni inte ser till mig så mycket i höst så beror det på att jag sitter med näsan i böckerna eller är på jobbet, det kommer nog inte finnas så mycket tid över till annat, om man ska tro introduktionsbreven.

Måste man betala kåravgift om man läser på distans tro?

Uteservering+regn=sant

Det börjar bli mörkt om kvällarna nu.

Ikväll har jag hälsat på i Jannicas finfina våning (ja, våning, hon har banne mig två våningar i sin lägenhet!), snyltat indisk mat och så passade vi på att göra oss av med Jannicas Spotify-oskuld. Sedan prommade vi till Snaps där vi satt och diskuterade livets vara och icke vara medan vi smuttade lite vin. Eller försökte i alla fall, genom den fruktansvärt dåliga (och höga) musiken. Vem tycker att pip-pip-dunk-dunk musik är bra när man ska sitta och prata? Pretentiösa DJ-idioter.

Oh well. Så började det spöregna, men vi hade superstora paraplyer över oss så vi blev bara småblöta. Istället blev jag pisseblöt när jag gick från bussen och hem, och detta trots paraply. Men jag är ganska glad ändå, för det var en trevlig kväll och jag älskar när det åskar och spöregnar på natten när det i övrigt är knäpptyst ute. Älskart.

090723-025

090723-019

090723-020

Projekt antiförsoffning

Det finns fördelar med att jobba hemifrån och det finns nackdelar. Och kombinerad sådan är att man kan sitta i mysbrallor och flottigt hår hela dagarna. Nackdelen med det hela är dock att man innan man vet ordet av har blivit försoffad och inte ens orkar gå ut med soporna.

Nu ska sminket på och försoffning motarbetas. Drinkar med Jannica väntar på söder. Gokväll!

Jobbförmåner

Arbetsdagen är slut och jag förflyttar mig därmed de två meterna från skrivbordet, där min jobbdator för tillfället huserar, till soffan och min privata lilla dödsryckande laptop och slår igång den istället.

Oh the glory av att jobba hemifrån.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier