En ny era!

lalinda

Det här är inte en modeblogg. Det är inte en kändisblogg. Det är inte en prylblogg eller en deppblogg eller en kärleksblogg. Definitivt inte en mammablogg. Den är en naggande god blandning av alla de ovanstående. Förutom mammabloggen.

Jag har länge känt att namnet Absolut Glam begränsat mig, eller kanske främst sättet ni läsare ser på mig, och speciellt då nya läsare. Jag vill ha plats för hela mig. Ytligheterna och andligheterna, godsakerna och dåligsakerna. Så från och med nu finns jag på www.lalinda.se, jag hoppas ni hänger med! De andra adresserna (www.lalinda.se, www.lalinda.se) kommer fortfarande att fungera, så jag kommer inte gå upp i rök, men jag föreslår att ni uppdaterar era bokmärken, länkar och rss.

Välkommen hem till mig!

Om mål

Jag undrar ofta vad jag ska bli när jag blir stor. I de glossiga magasinens reportage med rubriker som ”Så får du din drömkarriär” och ”Så blir du ditt bästa jag” pratas det ofta om mål. Delmål. Livsmål. Skrovmål. Man ska gärna ha väldigt konkreta mål. Och så kan man förslagsvis skriva up dem i små ”målböcker” och följa framstegen slaviskt dag för dag, närmare drömmen.

Men hur gör man då om man inte har några tydliga mål? Om man bara flyter runt som en liten jolle utan varken åror eller roder och hoppas på att stöta mot land på ett ställe som känns hyffsat okej? Jag har nog haft ganska tur i mitt flytande, jag har hamnat på vad som känns som rätt plats för tillfället. Men som livsmål? Nja, så långt har jag nog inte kommit än. Så, vad är nästa steg?

Samtidigt undrar jag om det här med mål inte bara är pladder. Att man, när man ger sig efter sin dröm, vad den nu må vara (om den ens finns), egentligen bara bygger upp luftslott för att sedan sticka hål på dem. Att besvikelsen bara väntar runt hörnet. Likgiltigheten skyddar mot att det gör ont. Fast är jag egentligen inte likgiltig, utan bara feg? Eller har jag bara ingen koll på vad jag vill med mitt liv?

Tillbaka till ruta ett. Delmål. Att ta mig igenom min första arbetsvecka?

Tomhet

Av någon dum anledning är det väldigt tungt i min bröstkorg just nu. Att tomhet kan vara viktlöst men samtidigt så otroligt tungt.

To Do

Under semestern har jag gjort mitt yttersta för att inte läsa modebloggar, eller kategorin jobb-bloggar som de faller under hos mig. Lite mindre ytlighet, lite mera liv. Imorgon ska jag uppdatera mig på vad Linn, Elin, Frida och co haft för sig de senaste tre veckorna. Kommer nog ta halva dagen. Det är bra att ha en plan för första dagen på jobbet efter semestern.

En lördag

Idag har varit en riktig slappdag. Det regnar här i Borås och jag och pappa är parkerade i soffan med ”Vita Huset” och hemgjord pizza. Funderar på livet, andligheter och ytligheter.

Hur är sommaren hos er?

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier