Istället för en kokhet helg i huvudstaden blir det en impulsresa till pappa i Borås. Mr K lär mig hur man kör bil (tydligen kan folk inte det i Sthlm) och om roadrage.
Solen steker och AC är nowhere to be seen. Men jag tänker inte klaga. Inte så mycket iaf. Istället tänker jag njuta i fulla drag av min sista officiella semesterdag.
När man har besök av en skåning som aldrig varit i Stockholm i vuxen ålder är ju en långpromenad i Stockholms City nästan obligatorisk. Och så blev det. Vi började på Söder.

Här är Mr K. Som ni ser på hans tischa är han rätt självgod.

Vi började på södraste Söder där vi hittade en Rockabilly-butik som heter Sivletto. Där finns tonvis med kläder och prylar på 50-talet. Finfint. Mr K tittade på skjortor.

Jag hittade en grytlapp. Bakelser är också mat. Så sant.

Sedan vilade i gamla fina soffor medan Mr K drack kaffe.

Sedan promenerade i Vita Bergs-parken till Sofiakyrkan. Den var väldigt lugn och skön.

Glass i Gamla Stan är ett måste.
Sedan försökte vi köpa knark på Sergels Torg, men det gick inte så bra. Vi är orutinerade. Så vi gick till Beyond Retro istället och Skåningen blev förbannad på hur dyrt det var. Så då åkte vi hem och åt tacos och drack vin istället.

Det här är Mr K. Han hälsar på hos Casa Linda ett par dagar. För tillfället är han här inkognito. Vi får se hur länge det håller. Han vill meddela att han älskar Donuts och lössnus (”riktiga män snusar lössnus, portion är för pussys!”). Hittills har vi ätit Thaimat och tittat på Entourage. Imorgon ska vi förhoppningsvis ut i skärgården och jag ska göra mitt bästa för att ta död på några väl rotade fördomar Mr K har om Stockholm.
Under kvällar som igår visar sig Stockholm från sin bästa sida. Jag haltade till Djurgården där Parkteatern gav enmansteatern ”Aldrig Mozart”, en fin och jobbig historia om violinister och nazister. Att människan kunnat memorera dessa 40 minuter och bara rabblar finner jag helt otroligt.
Jag och Mia satt på en filt med ett glas rosé och njöt av stämningen och efter att vi tömt flaskan och gått igenom de senaste veckornas händelser gick vi vidare till Josefina och åt middag och drack ännu mer rosé. Träffade lite kufiga människor och pratade om livet. Fler sådana kvällar tack. Fast gärna minus huvudvärken dagen efter.





Välkommen!
Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!
På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.
Senaste kommentarer