80-åringen

Vi har precis kommit hem efter en heldag hos mormor som idag firat 80 jordsnurr. Av mig fick hon en film som jag klippt ihop av material som jag filmade förra julen då vi satt och pratade om svunna tider. Den blev väldigt fin och väldigt uppskattad (ni ser DVD:n på bilden nedan).

Många kakor, många släktingar och många skratt har dagen bjudit på, och nu är jag helt slut. Värmen får gärna ge med sig ett par grader till imorgon. Då drar vi ut till stugan och skrapar huset inför ommålning.

090629-mormor80-136

Är hon inte en snitsig 80-åring? Så här såg hon ut 1956.

Partyhopping

Termometern börjar klättra upp mot 30 grader och nu är det alltså mening att jag ska sätta mig i en bil? Thank God för AC.

Gårkvällen var supertrevlig, med först ett stopp hos Robert som bjöd in till Polsk fest på takterassen med en fantastisk utsikt över Stockholm. Ett jättehärligt gäng musikalmänniskor, en Rumänsk popstjärna och en och annan författare.

090627-05

090627-01

090627-04

090627-02

090627-03

Sedan blev det en tur på Tvärbanan till Hammarby Sjöstad där Hannah bjöd in till champagne på balkongen till hennes helt nya lägenhet där nere, fantastiskt fin!

090627-06

Johanna och trevliga Mia som jag träffade för första gången!

090627-11

Johanna och Delinda. Delinda fick hjälpa lite med de skyhöga pjucksen.

090627-07

Den obligatoriska skobilden. Blekast vinner?

090627-08

Åh dessa modebloggare. Kajsa får sin outfit förevigad.

090627-09

090627-10

090627-12

Kli-döden

Idag kommer det bli riktigt varmt. Klockan är bara halv 10 och jag rinner redan bort. Har slängt in en tvätt i tvättmaskinen och snart ska jag iväg och träna. Hoppas bara att de fått igång AC:n i salen, annars blir det jobbigt idag.

När vi satt ute häromkvällen såg jag svärmen av knott på avstånd, men det var inget som störde mig. Jag måste dock ha världens mumsigaste blod, för nu har jag inte mindre än tre bett på höger ben (och fot!) som håller på att klia död på mig! Vad har man på för att få detta fruktansvärda kliande att upphöra?

Wedding Day

Mormor och morfar på sin bröllopsdag för nästan 53 år sedan. Liljekonvaljer i buketten och blommor i håret. Så vacker hon var. Och han så stilig med sin fina lugg och flotta fluga. Nu för tiden är de lite rynkigare men fortfarande lika fina.

090523-thea

090626-mormormorfar

It’s official!

SEMESTEEEER!!

Hittills har jag firat semestern med en liten tupplur på soffan, ett pilatespass, middag och ”Entourage”. Det blev ingen middag med Kattis, hon hade en gräslig huvudvärk stackarn. Krya på dig doll!

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier