Video av presskonferensen!

Haha! Jag hittade precis hela presskonferensen från London på Amazon.co.uk! Mina frågor hittar ni runt 9.45 och 15.05. Härlig reaktion till min presentation av mig själv, tycker ni inte? Min lilla blonda skalle ploppar också upp precis i slutsekunden, när kameran zoomar ut.

Shit, hände det där verkligen på riktigt?

Klicka på bilden för att se videon!

090707-lajulia

Linda och pyret

Semester och bloggande går tyvärr dåligt ihop. Man tycker att tid och inspiration borde vara två saker som flödar och finns i storpack just under semestern, men ändå är det då bloggandet blir som minst strukturerat. Kanske för att just struktur är något som det råder brist på just nu.

Mer målning idag, nu är äntligen andra sidan skrapad, grundmålad, gulmålad och gulmålad igen. Bara sex sidor kvar. Sedan läste jag ut semesterns andra bok, Kicki NormansVänninorna och Kung Carl”, härlig chicklit med en läskigt träffsäker insyn på Stockholms tidningsvärld. Har jag hört.

Kvällen har jag spenderat med Linda och hennes lilla pyre Milian. Vi hyrde film, pratade förlossning (såklart), amning (såklart) och lite bloggar (såklart). Dessa söta bebisar ploppar ut till både höger och vänster och det är inte utan att det rycker lite i livmodern. Men jag har hört att man behöver hjälp med produktionen av bebisar, så det blir väl steg ett i processen. Ett jävla utdraget steg om jag får säga mitt.

090706-milian

Linda och Milian. Ser ni pannrynkorna? En gammal, vis själ, tror ni inte?

Högbonden

Att turista i sin egen hemtrakt är klart rekommenderat. Man blir verkligen hemmablind när man växer upp i sådan fantastisk natur som Höga Kusten erbjuder, så en påminnelse är på plats då och då.

Idag guidades jag ner mot Nordingrå och Högbonden där Sveriges näst högst belägda fyr finns placerad, 75 meter ovanför havet. Där bjöds det på våfflor med grädde och hallonsylt, en spektakulär utsikt och ett gammalt charmigt bibliotek där vi läste böcker från 60-talet och Illustrerad Vetenskap från 1994. Det nyaste då var datavirus.

Sedan åkte vi till Rotsidan där de solvarma klipporna sträckte sig flera kilometer längs med södra Norrlandskusten. Lagom till att vi kom dit kikade solen fram och vi fick lite värme på nosen innan vi avnjöt vägkrogsmiddag och nagelbitaren (jag hejade dock på underdogen Roddick). En finfin dag som osade Norrland.

090705-hogbonden-001

090705-hogbonden-011

090705-hogbonden-013

090705-hogbonden-052

090705-hogbonden-034

090705-hogbonden-031

090705-hogbonden-002

090705-hogbonden-003

090705-hogbonden-058

090705-hogbonden-077

090705-hogbonden-004

Stockholmsmat

Semestern (typ) fortsatte idag med mera målande av sommarhuset. Det såg först inte ut som att det skulle bli något målande på grund av sådant där elakt regn som inte syns men man blir helt och totalt plaskvåt av. Men mormor hade med sig kakor så vi fikade ett tag och så kom solen fram. Och så blev huset lite gulare. Och jag lite mindre höjdrädd (work in progress).

Sedan åkte vi hem och jag pilatade. Sedan lagade jag ”Stockholmsmat” (pastasallad med kyckling) till familjen och fick nog hyffsat godkänt. Eller så vågade de bara inte vara ärliga när jag lagt 500 pix, lite gnäll och nästan några tårar på att få ihop festmåltiden för sju. Betänk att jag sällan lagar mat till mer än en person (jag) så det hela krävde lite pusslande och mattekunskaper. Och rödvin såklart.

Sedan såg vi ”PS, I love you” och jag halvlipade när (jag trodde att) ingen såg. Mamma såg början och slutet, som vanligt. Däremellan diskade hon. Och sov lite med ena ögat.

Nu fräser Mitzi på Silver som vara vill leka, jag ska tvätta bort sminket och krypa ned i sängen som morfar har gjort. I mitt flickrum. Det är härligt – och lite vemodigt – att vara hemma.

Firar med vin

Sitter hos lillebror i hans nya lägenhet och dricker vin ur vattenglas. Han äger inga vinglas. Den här semestern har hittills innehållit alldeles för lite vin. Det måste bli ändring på det.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier