Charmen med Live

Nuförtiden tävlar digitalbox-företagen om vem som kan proklamera högst att valmöjligheternas tid är här. ”Pausa när du vill”, ”spola förbi reklamen”, ”nu kan du se dina favoritprogram när DU har tid!”. TV-tablån är historia, nu kan du titta på Allsång på Skansen på en torsdag om du vill (häda!).

Jag ska inte sticka under stol med att jag är en flitig utnyttjare av detta koncept (dock inte via Canal Digital), men det är något charmigt med att se ett TV-program eller en film ”live”. Att planera hela sin kväll efter det, göra iordning te och mackor, ta en liten kisspaus i reklamen och känna gemenskapen med halva Sveriges befolkning när du snyftar till säsongsavslutningen av ”Grey's Anatomy”.

Ibland saknar jag verkligen tiden med kabel-tv. Men jag har ju i alla fall Kanal 6. Så nu ska jag avnjuta en kopp te och andra halvan av ”Två och en halv män”.

En dos plågeri

Syrran ringde precis. Hon och mamma sitter ute på lantstället i hammocken och dricker vin, har precis grillat och skulle spela lite kubb. Plågar hon mig medvetet eller har hon bara tur?

Nämnde jag hur redo för semester jag är?

How to go about?

Alltså, hur mycket ska man behöva sova för att bli frisk? Nu har jag legat på soffan och kollat ett dussin avsnitt av ”Entourage” (varav jag sov igenom hälften) men känner mig fortfarande helt mosig och yr i huvudet.

Jag är redo för semester nu.

Sjuk?

Sitter på jobbet och totalignorerar kallsvettningarna. Det är sådana här dagar som man får ligga på sofflocket och bara äta godis. Och då är jag inte ens sugen på godis?! Jag måste verkligen vara sjuk.

Mera feber

Jag brukar försöka låta febern gå ner av sig själv men när termometern visade 39,5 och jag låg och yrade så gav jag efter och smällde i mig lite piller. Nu har febern gått ner lite, men jag känner mig fortfarande helt manglad. Hur jag ska lyckas gå till jobbet imorgon återstår att se. Om inte annat får jag släpa mig dit bara för det mest akuta och sedan gå hem och självdö igen.

Självklart kommer ju inte en olycka ensam. Jag testade pilates igår och har därför ont i ryggen (vilket är vanligt i början), något som inte direkt är hip hooray när man är sängliggande. Och om jag blir liggande i sängen imorgon med så måste jag hitta något att hänga upp för fönstren, alternativt önska regn, för att solen ligger på när man ligger med feber är allt annat än mysigt.

Okej, nu har jag yrat klart för kvällen. En ibumetin till och sedan försöka sova (igen). Håll tummarna för att demonerna har gett sig av imorgon.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier