En efterlysning

090304-hm

Nu har jag trånat som en tonåring efter den här väskan i flera veckor och varit in på varenda H&M i Stockholms närområde (och även i Övik!) men den är nowhere to be found. Är det nätet som gäller om jag vill lägga vantarna på den här eller finns den faktiskt i butik? Någon som vet?

Ni där ute

Igår blev jag officiellt bloggkändis. Lite iaf. Pia kände igen mig på SATS (när jag verkligen var i mitt esse, råsvettig och helt slut efter ett danspass). ”Du bloggar va?”. Ehh, eh, ja, det gör jag väl?

Det är verkligen helt sjukt att det där ute finns folk som läser det jag skriver. Vissa av er känner jag bättre och andra har jag ingen aning om vilka ni är. Men ni har mer eller mindre järnkoll på mig. Det är så smickrande och samtidigt otroligt surrealistiskt. Och ganska fint. Jag gillar fint.

Tack Pia för att du läser och för att du hälsade. Jag blev så glad så glad. Och Silver mår bara fint. Tackar som frågar.

Och ni andra som läser men jag inte känner, kan inte ni också säga hej? Vilka är ni? Varför läser ni? Jag vill ju känna er lite med.

Favoriterna

Jag ligger så sjukt efter med att läsa bloggar. Och det jobbiga är, att har man en gång kommit efter så blir det ett jävla jobb att komma ikapp igen. Jag måste nog börja sålla lite i min blogglista, för jag har kommit på mig själv flera gånger med att läsa bloggar som jag inte ens tycker är bra, de ligger bara väldigt högt upp i favoritlistan (den fysiska då, eller digitala..eller. Whatever, inte i tyckesfavoriterna alltså, utan de andra).

Dessutom så är jag ju så old fashioned att jag faktiskt går in på på alla bloggar som jag följer. Inget RSS, bloglovin eller annat tjaffs här inte. Vanliga hederliga favoriter. Kanske för att jag är webdesigner i grunden och gillar helheten. Eller så orkar jag inte sätta mig in i en teknisk pryl till. Twitter tog musten ur mig.

Hur läser ni bloggar?

Förlovade

Datorlös som jag varit i helgen så har jag ju helt missat att delge den största nyheten av de alla (bland alla barn); Jempa och Mr Stiff har gått och förlovat sig! Äckligt döromantiskt på någon plajja i Vietnam. Om jag inte var så satans glad för deras skull så skulle jag nog vara förödande avundsjuk.

090302-jempa

Förlovningsannons i den eminenta lokaltidningen hade de fixat med.

Eye of the Tiger

090303-outfit

Jag trodde tigern hade sprungit bort, men när jag rensade upp i klädkammaren så dök han upp och jag är så glad så glad!

Tischa från Weekday, väst och byxor från H&M, sjal från Beyond Retro, brosch från Antikt, Gammalt och Nytt, armband från Diesel och ring från H&M.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier