Dålig fast bra

Jag är en dålig bloggare just nu. Men jag är en jävligt bra twittrare!

Om ni inte orkar klicka finns uppdateringarna här till höger med —>

Eklatering…? Eklatering??

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=z7fMsvsZe_c]

Den officiella tillkännagivningen av Victoria och Daniels eklatering (what?) gjordes av kungen i detta minst sagt stela videoklipp. Hur tänkte de när de slängde in bordet in the mix?

Jag trodde inte jag skulle bry mig så mycket om det här, men jag är faktist superglad för de lyckliga tu. Titta på dem, de lyser verkligen! Och hör ni? Daniel kan faktiskt tala!

Jag säger som Ebba, galet gammeldags eller bara kul?

Victoria och Daniel, sittin’ in a tree..

It's about friggin time!

Det blir kungabröllop nästa år, och jag ser faktiskt fram emot det. Jag tycker varken bu eller bä om monarkin, men när det vankas kungabröllop blir jag som en liten flicka igen som vill leka prinsessa. Jag kommer garanterat att stå där på Skeppsbron och vifta som en galen med svenska flaggan.

Ett tips

090224-hm

Dagens shoppingtips. Dessa råsnygga moccapumps från H&M för en spottstyver. Brun träklack. Djupblå. Mums.

Min egen Oscar Night

Efter en smärre härdsmälta som slog till när jag trodde att min spis hade gått sönder (vilket visade sig vara katten som lyckats dra ut sladden bakom spisen, tack mamma!) så slog jag mig till slut ned framför Oscarsgalan tillsammans med min potatis- och kasslergratäng. Och vilken gala sedan! Jag får medge att jag var skeptisk till bytet av format, men det är det bästa de någonsin gjort. Underhållningsnivån var på topp hela galan igenom (med avbrott för ett och annat tråkigt tal), Hugh Jackman var klockren som värd och musikalinslaget var en riktigt frisk fläkt.

Till skådespelarkategorierna hade man valt att ta in fem föregående vinnare ur kategorin som var och en fick säga något om de nominerade och deras roller. Det blev väldigt personligt och väldigt rörande, och det var nog fler än jag som blev gråtmild vid ett par tillfällen. Höjdpunkterna var såklart Kate Winslets vinst och Sean Penns engagerande tal. Men det bästa talet hölls av Dustin Lance Black, som vann bästa originalmanus för ”Milk”. Liplip lite här.

Hissandet och dissandet av Röda Mattan lämnar jag idag över till de femtielva andra sajterna och bloggarna som ägnat sig åt just detta idag. Istället vill jag publicera några bilder från Vanity Fair-efterfesten, när alla fått sig ett glas skumpa eller två och slappnar av. Det här är en firmafest jag skulle vilja mysa på.

090223-oscars01

Kate Winslet ser stolt på sin bebis Oscar. Josh Brolin och Diane Lane slappar i soffan.

090223-oscars04

Så mycket kärlek. John och Jen. Jake och Reese.

090223-oscars03

Kate delar med sig till Meryl.

090223-oscars02

Alicia Keys, Halle Berry och Taraji P. Henson. Party on, sista'!

090223-oscars05

Okej. EN bild från the Red Carpet.
The one and only SJP.
I Dior Haute Couture.

Doesn't get any better than that.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier