En tävling?

Ikväll hade jag faktiskt tänkt lägga upp Absolut Glams allra första tävling! Men då får ni banne mig se till att vara med. Lovar ni?

Lyckad shopping

090221

Åh så skönt det var att komma ut och röra sig bland folk! Och lite shopping blev det minsann! En väldigt planerad och en väldigt impuls. Men jag är SÅ glad för impulsköpet, för det är sak som jag suktat efter varje gång jag varit i Nacka Forum och idag var den nedsatt med över 60%! Och då kan man ju inte bara lämna den där. Det var ödet.

Nu ska jag snyta mig. Sedan ska jag ta ett glas vin och slå mig ner i soffan och leka med min nya leksak. Jag är en sån tech-nörd ibland att det finns inte.

En lördag

Lördag förmiddag. Jag har precis intagit frukost och tittar längtande på solen utanför (som nu stack bakom ett moln, wtf??). Spottifajjar Lily Allen efter tips från Linda. Gillas.

Jag tror banne mig att jag ska våga mig på en tripp till Nacka Forum idag. Kika lite efter väskan på H&M. Inhandla billig mascara på Lindex. Spana lite underkläder. Kanske slå till på mobilen.

Ikväll vill jag dricka drinkar. Någon som vill göra mig sällis?

Ögonskugga från MIST

090220-makeup

minglet för Modekartan förra veckan följde den här ögonskuggan från MIST Stockholm i färgen ”Waterloo” med hem i goodiebagen. Jag testade den i fredags när jag var till Sandra. Jag grundade med en svart skugga i globlinjen och i ytterkanten av ögat, och tog sedan den här skuggan över hela ögonlocket.

Jag är bortskämd med de fantastiska pigmentskuggorna från MAC och Make Up Store och det här kommer inte riktigt upp i den standarden. Och jag trodde nog att skuggan skulle vara starkare turkos. Jag fick stryka på rätt många lager för att det skulle täcka och bli jämnt. Den kan dock funka som vardagsskugga då man inte vill ha ett så starkt resultat.

Lite fusk

090220-rolex

Städade upp lite i walk-inen och hittade min fejk-Rolex som jag proffs-prutade till mig när vi var i Pisa för 3,5 år sedan. Den funkar inte, men den är fin, och jag gillar stilen med stora klockor tillsammans med armband.

Och så blev jag såklart lite nostalgisk. Det var en fin resa det där.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier