En dos bitterfitta på fredagen

Det är inte ofta jag orkar störa mig på människor vars enda syfte är att provocera, men idag störde jag mig faktiskt rätt rejält på bitterfittan Linda Skugge. Jag blir så less på hennes gnällande, hennes offerkofta och självutnämnda martyrskap att jag spyr.

Jag har inte tre barn, jag ägnar mig inte åt ”trippel-nattning” (ett uttryck så invecklat att Linda kände sig tvungen att vara ordbok) och jag spottar inte krönikor ur mig i par tio minut, och enligt kära Skugge så innebär detta att jag inte har ”ett liv som finns på riktigt”.

Men det här handlar uppenbarligen inte om mig, och inte heller om Ebba von Sydow som är målet för hennes ordbajseri. Jag vet faktiskt inte riktigt vad det handlar om (men jag anar lite bitterhet för att livet inte riktigt blev som hon hade tänkt?), och ärligt talat så bryr mig faktiskt inte. Jag tycker bara det är otroligt lågt att ge sig på en tjej som faktiskt försöker göra livet lite bättre för unga tjejer som pressar sig själva för hårt.

Men det kanske var fel approach. Skicka dem till Skugge på stresskurs istället. Ge dem en dos av det riktiga livet. Då ska det väl ändå bli riktiga bitterfittor av dem.

Den bästa boken med den sämsta titeln

Jag har ju tidigare hyllat boken ”Eat, Pray, Love” som är skriven av Elizabeth Gilbert. Jag visste inte om den fanns översatt till svenska men läste precis att Annie (grattis till bebe förresten!) läst den på modersmålet med den hemska titeln ”Lyckan, Kärleken och Meningen med Livet” (yuck). Jag förespråkar den engelska versionen då jag tror att mycket av hennes kvicka språk går förlorat i översättningen, men är man inte så haj på språket från väst så finns det hopp ändå.

Orkar ni inte läsa så har jag hört att den kommer som film med Julia Roberts snart. Duger ju det med.

Det var bara det, nu ska jag återgå till alvedonknarkandet.

Denial?

Solen skiner ute, det är fredag och jag har mer eller mindre suttit inspärrad i snart fyra dagar. Febern verkar ha gett med sig nu, men istället börjar förkylningen tillta. Och jag börjar bli gravt uttråkad. Gravt.

Jag funderar allvarligt om jag helt enkelt ska skita i att jag är sjuk och bli frisk istället. Vad tror ni? Det, tillsammans med en drös alvedon kanske är ett vinnande koncept?

Och vinnaren är..

090220-maggio

Nu är jag sådär hopplöst efter – igen (och igen och igen). Tack vare det underbara som är Spotify har jag upptäckt Veronica Maggio, vars musik är som rent koffein i ådrorna. Så mycket text som möjligt på så kort tid som möjligt. Hopsatt till klämkäck musik som man bara vill dansa galet till. Så otroligt vemodigt och samtidigt barnsligt. Likey lots.

Favoriten – Stopp.

Bilder från Café.

Jodå.. fortfarande..

Sjuk, that is.

Var in en sväng på jobbet ändå idag, det blir så när man har deadlines i hälarna och ingen annan kan göra ens jobb. Samtidigt så är det ganska skönt att vara oumbärlig. Känner mig lite omtyckt sådär.

Jag passade på att proviantera lite inför helgen på vägen hem, Gud vet när jag kommer utanför dörren igen.

Nu tänker jag krypa ner under täcket igen.

Vad gör ni? Vad händer där ute i världen?

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier