Modekartan, Camilla och goprat

Efter att ha jobbat på modecentret hela eftermiddagen igår åkte jag direkt in till söder för att möta upp MiaBAUER där Modekartan.se höll sin releasefest tillsammans med Kotyr.se. När vi kom innanför dörren mottog vi varsin ”goodiebag” i form av en stor, vacker ask som det låg små godsaker i. Dock vet jag inte hur de tänkt när de planerade gåvorna, asken var ju helt omöjlig att bära med sig, och eftersom vi skulle vidare så plockade vi ur innehållet och lämnade kvar asken. Synd, för den hade varit fin hemma på kammaren.

Efter att ha minglat lite med bl.a. Johanna, Delinda och Kajsa så drog vi vidare till Camilla Norrbacks visning på PUB03. Vi blev slussade bort längs catwalken till våra platser bredvid Johanna, och sedan avnjöt vi visningen av riktigt fina, och framförallt bärbara, kläder. Jag skulle dock inte förespråka att dra nylonstrumpor över pumps. Det såg aningen halt ut.

Efter en snabb vända till Cafét där ”Rookies möter Rookies” ägde rum, musiken var långt över samtalsnivå och ett vinglas kostade 89 kronor (!!!!) avslutade jag och Mia kvällen på TGI Friday's med en burgare, en Pepsi Max och härligt goprat istället. Ibland är det rätt skönt att inse sina begränsningar.

090212-01

Jag och Mia med lite bubbel.

090212-03

Kajsa och Delinda i djup (?) diskussion.

090212-02

Delinda och Johanna skålade.

090212-05

Jag blev kär i Camilla Norrbacks ugglor.

090212-04

Johanna och Mia efter visningen.

Sverkning in progress

Imorse när jag ställde mig på vågen vägde jag 137 kilo. Fast jag inte stod på vågen. Jag tror det är dags att sverka.

Comfort Zone

090212-outfit

Idag rör jag mig lite utanför min comfortzone, and I like it! Kjol från Lindex, tischa från Weekday, kavaj från Urban Outfitters och tygros från H&M.

Luggfnulandet fortsätter

090212-lugg

Hittade den här bilden i arkivet, jag hade tydligen roat mig med att sätta mitt ansikte ovanpå Kate Moss ansikte (det där lät nästan lite kinky). Typ.

Det är lugg, och lite jordgubbsblont. Nu har jag fortfarande inte så där långt hår, but I'm getting there. Och jag är sugen. Suuuuugen.

Jag har till lönen på mig att fundera. We likey?

Tobago

090211-nagellack

Nu ska tassarna får sig lite välbehövlig uppiffning. Jag känner mig sjukt grå och glåmig just nu, så lite rött på naglarna kanske kan pigga upp? Och The City. Det piggar alltid upp.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier