No Contest

Laila Bagge är ju helt Abso-fuckin-fabulous! Det är nog enda gången jag har gått på tv4.se direkt och tittat på klippet igen, jag blev så otroligt glad av att se på dem! Mer Laila till folket!

Vem håller ni på?

GD i LD

Wihoo! Jessica Almenäs har i kvällens upplaga av Let's Dance på sig ett armband från GD, det är så himla kul när man ser att ens jobb ger resultat!

Acne 60%!

090115-acne

Ibland är det tur att jag har min kroppshydda och inte för mitt liv skulle kunna klämma mig i Acne-kläder, annars hade risken funnits att jag hade blivit jättefattig just nu. Kappan är ju totalt helheavenly. Men för liten. Phew. Saved by the bell. Typ. Ni pyttemänniskor med stora plånböcker, knock yourselves out!

PS. Skorna finns bara kvar i storlek 40, så där var jag för liten. Isn't it ironic?

In chock

090116-joy

Ibland när man går på stan och hittar en superfin mockaväst med fransar i skyltfönstret på Joy, då blir man precis så här chockad.

Allt om min mamma och flygande öl

Tre glas vin drack jag igår. Tre! Varken mer eller mindre. Samtidigt smaskade jag på en massa korv och ost. Och idag är jag bakis. Bakis?! Det känns som jag körde en allnighter när faktum är att det bara var gemytligt sällskapsdrickande det handlade om. Faktiskt.

Allt om min mamma” var riktigt bra. Jag är egentligen inte en teatermänniska, jag tycker det är alldeles för mycket onaturligt överspelande och för stort och kalt på en scen, film är, såklart, mer autentiskt. Men jag är mycket positivt överraskad av den här pjäsen. Det kan ha att göra med att vi satt på andra bänk, det kändes mer som att man var med i handlingen då. En nackdel med placeringen är att jag blev plågsamt medveten om hur mycket saliv som flyger omkring där uppe. Marie Richardson var lysande, så även Jessica Zandén och Jonas Hellman-Driessen.

Efter pjäsen gled jag och Li ner på Vasagatan då Li yttrade den fantastiska kommentaren ”Ser du den där flygande ölen där borta? Dit ska vi!”. Det slutade dock med att vi hamnade på Bishop's Arms (mitt gamla stammishak i Borås) där vi drack öl respektive vin och mumsade otroligt fettig korv. Och förde underbar konversation. En helt lovely kväll.

090115-li

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier