Planeringsprinsessan

Jag hade ju en så bra plan. Sedan fastnade jag i telefon med Petra och så var allt åt skogen. Nu har jag precis hoppat ur duschen och på exakt 38 minuter ska jag hinna klä mig, sätta på ansiktet och äta. Det är taaajt. Sedan ska jag möte upp Li och gå på teater, det blir ”Allt om min mamma” på Stadsteatern och sedan en drink eller två.

Bara 36 mins kvar, nu blire hurry curry!

Mitt sovrum

I söndags köpte jag mig en klädstång som jag ställde i sovrummet. Jag skulle hänga upp mina finaste kläder där, använda den för inspirationsflöde. Hänga upp bilder på ett snöre på väggen med klädnypor och sno stilar till höger och vänster från diverse modelejon. Och dansa runt i fjäderboa till Whigfield.

I samma veva möblerade jag om, ställde sängen vid fönstret för att få mer plats. Med ena långsidan mot väggen, som man hade i flickrummet. Det drar vid fönstret. Likt förbaskat sover jag som ett barn, bättre än jag gjort på länge.  Kanske är något tryggt med det där flickrummet. Men jag är rädd jag ska bli förkyld. Så jag kanske borde flytta sängen till andra sidan rummet. Där det inte drar.

Men det här är ett så mysroligt projekt så jag sparar lite på det. Tänker på det och myser lite i min planering. Och under tiden sover jag i draget. John Blund verkar gilla mig där.

Och FYI, jag trillade inte i sockerfällan. Inte så mycket iaf. Bara en rad mörk choklad för mycket. Kanske.

Arghhbrlwjkfjskkkkk

Just nu är jag så godissugen att jag skulle kunna döda, eller åtminstone lemlästa lite, för en välfylld godisskål. Så här illa har nog inte sockerberoendet varit hittills. För nu är det jävligt illa. Och jag är jävligt nära att stoppa upp den här lchf-skiten där solen inte skiner. Och ta en date med Marabou istället. Jag hör ljuv musik vid bara tanken.

Stånga mig, gör nånting!

Knut och Julpyntspolisen

Gud vad jag är trött. Har hattat omkring på möten hela eftermiddagen – jätteroliga möten men likt förbaskat blir jag trött i kropp och fot. Ett gäng roliga projekt att se fram emot dock!

Sedan var det ju det där med att ta bort julen. Jag hade tänkt göra det i helgen men det blev liksom aldrig av. Nu är Knut här och the pressure is on. Jag har iaf tagit bort ljusstakarna. Nu måste bara ljusslingan bort på balkongen och sedan kan jag plocka bort lite i godan ro i skyddet av mina fyra väggar, utan att få onda ögat från julpyntspolisen.

Nej! Jag var ju hemma innan sex och likt förbannat är klockan snart sju och jag har inte börjat med maten. Fy skäms och smäll på fingrarna. Tacogratäng blir det, lchf-style. Mumma!

Nästan kändis

090113-jenny

Det kom ett mail. Jempa har blivit dokusåpakändis. Hon jobbar för närvarande som fotograf på Robinson och fastnade på bild när Aftonbladet var på plats. Värre jobb skulle man kunna ha. Får jag komma och hälsa på?

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier