Soffan är hans bäste vän

När C jobbar kväll så har han en tendens att somna framför tv:n när han kommer hem runt halv ett och jag redan sussar sött. För det mesta så brukar han komma insläpandes i sovrummet runt halv fem då han vaknat och insett att soffan kanske inte är det mest ergonomiska att sova i, plus att det ligger inte en söt blondin bredvid honom där, bara två lurviga typer. Imorse när jag klev upp dock, så var jag fortfarande ensam i den jättestora sängen. I vardagsrummet spelade nån tecknad manga, där de kastar blixtar efter varandra, på tv:n och C sussade sött fullt påklädd i rutig skjorta och jeans. Sötis. Jag hade inte hjärta att väcka honom utan stängde bara av tv:n precis när det stora monstret som kastade blixtarna skulle förgöras, pussade honom på kinden och gick till jobbet. Återstår att se om han fortfarande ligger där när jag kommer hem.

Trotsa magkatarren eller stanna hemma och tråka ihjäl?

Jag tror bestämt att min magkatarr gör sig påmind igen. Är det inte det ena så är det det andra. Jag har mått illa nu i två dagar, sånt där sug i magen som inte går att ta fel på. Dessutom är jag trött som aset, trots att jag gick och la mig klockan halv tio igår.

Jag vill göra nånting ikväll. Fast jag egentligen inte orkar. Booored. Det lutar nog åt att det blir en sväng ned på Rådhuset med flickorna, sedan de fick en ny kock där så är det ju faktiskt riktigt god mat! Innan fick man lite mer vad man betalade för på ”halva priset tisdagar”, fast då kändes det som att det var originalpris eftersom att det smakade som att det kostade 50 spänn. Nu smakar det som att det kostar 150 och kostar bara 75! Poängen med ”halva priset tisdagar” har äntligen infriats! Och har ni hängt med detta snurriga inlägg ända hit så lämna en kommentar så ska ni få ett glas ni med!

Nu ska här tränas så jag inte behöver få dåligt samvete för de glas vin jag kommer dricka ikväll.

Låt bli min korv!

Jag köper Norrbodakorv (light, duttiga jag) till mig för att jag ska få nått gott pålägg (är trött på keso), och så köper jag hem vitlökssalami till honom som jag vet att han gillar. Vad tror ni han mumsar i sig? Jodå, min Norrbodakorv såklart! *morr*

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier