Reklamsamarbete med Cellbes
För en massa månader sedan, i kallaste januari, var Cellbes på plats i Övik för att fota sin vårkampanj ”Vi är Cellbes”! Jag var på plats som flygande reporter för att hänga bakom kulisserna och spana in hur en fotografering av den här storleken går till. På plats var ett team på ungefär 30 personer men fotograf, scenografi, smink, hår och styling och tempot var intensivt!
Nu finns kampanjbilderna ute och hänger på annonspelare runtom i Övik (och resten av Sverige!) och det är så kul att se hur det blev till slut!
Jag tänkte vi skulle ta en titt på hur dagen såg ut! Om du föredrar en rörlig version så finns här också en vlogg från dagen!
Isen låg fortfarande hård över viken, vinden bet i kinderna och solen gjorde sitt bästa för att värma. Härliga -17 grader hade vi dagen till ära då vi skulle fota – just – vårmode!
Jag dök in på ett stojigt stadshotell där förberedelserna var i full gång. Så många flotta kvinnor som fick känna sig som prinsessor för en dag. Cellbes marknadschef berättade för mig att när de castar inför dessa plåtningar letar de efter ”karaktärer” och de hade de onekligen hittat i den här kvinnan!
Scenografen hade helt gjort om ett av rummen på restaurangvåningen så det knappt gick att känna igen! Man hade lagt nytt golv, hängt upp annan tapet och släpat in möbler för ett fullt vardagsrum. Fantastiskt!
Inte nog med det – man hade också installerat en (icke fungerande visserligen) öppenspis. Och sedan tog de sju damerna plats på scenen och första delen av plåtningen drog igång.
Fotografen hade fullt sjå att regissera sju amatörmodeller som skulle le, gå, skåla och titta åt ett visst håll – samtidigt! Det blev en smått kaotisk – men härligt uppsluppen – stämning, speciellt när glas tippade och tårtan började huggas in på.
Så här glad och taggad var jag!
Efter lunchen fick sminket bättras på innan det var dags för ombyte och bild nummer två. Den här damen fyller 90 i sommar och jag tror hon hade the time of her life!
SÅ fräsig och somrig tjej!
Den här skissen hängde utanför studion för att ge en känsla av vad teamet var ute efter för dagen. Temat skulle vara ”syjunta i Örnsköldsvik” men jag vette 17 vilken typ av syjunta de varit på. Det här var mer PARTY på alla cylindrar!
Kristina Hermansson, marknadsdirektör på Cellbes, övervakade resultatet vid dataskärmen. Lite då och då hördes ett ”ahhh” eller ”åååhh” och då visste man att något blivit extra bra!
De två damerna i mitten fann verkligen varandra under dagen och bytte nummer när vi åkte hemåt. <3
Och så här blev slutresultatet! Jag tycker verkligen den här bilden fångar känslan under dagen och den känsla som jag vet att Cellbes vill förmedla – värme, glädje och umgänge över åldergränserna. Så härligt!
Tack Cellbes för en underbar dag!
Är du sugen på att shoppa vårkollektionen (jag är BESATT av den röda klänningen som blondinen i soffan har på sig) så hittar du härligheterna här!
3 svar
Underbart! Fast de verkar ju ha blandat ihop begreppen ”syjunta” och ”kafferep”… 😉
Älskar! Vem är fotografen?
Fotografen av kampanjen? Jag kommer inte ihåg vad han heter men finns säkert på Cellbes sajt om du kollar kampanjbilderna! 🙂