Det datumet kommer gå till historien. I alla fall min personliga historia. Den 29 januari 2018 släpps nämligen min allra första egna bok – ”Yrke: Influencer”! HELT SJUKT (ord som är högst närvarande i mitt ordförråd these days).

I förmiddags hade jag möte med Brombergs, mitt bokförlag, om omslaget och införsäljningen av boken – som börjar redan nästa vecka! Då ska nämligen förlagets säljrep börja träffa inköparna på de stora bokhandlarna och kedjorna. Och till dess måste omslaget vara klart.

Jag fick ju ett skissförslag på omslaget för några veckor sedan och det kändes helt fel. Inte jag. Och eftersom säljet som sagt ska börja nästa vecka så blev det lite kris och panik när jag inte var nöjd med omslagsförslaget. Jag funderade lite fram och tillbaka och skickade några skissförslag till förlaget och en av dem nappade de på. Då ringde jag bästa Elin Kero och frågade om hon ville plåta och hon sa ja!

Så idag har vi hängt i Emilys gamla studio i Stureby (där jag ju blivit plåtad tidigare!) och plåtat på golvet, haha!  Omslaget ska nämligen bli en flatlay! Det här golvet har alltså varit mitt kontor idag (eftersom Emily flyttat ut och tagit med sig möblerna) och här har jag suttit med körschema och nomineringsvideos och mail inför galan på fredag medan Elin har stylat och flyttat och fotat och flyttat om. Och då och då har jag hoppat in som handmodell.

Det var SÅ jädra kul att plåta med Elin, jag älskar att vi fick en chans att jobba ihop till slut. Så jädra duktig och härlig att hänga med och omslaget blir SÅ JÄVLA SNYGGT.

29 januari hörrni. Nu ska jag bara skriva klart boken också.

14 svar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Du kanske också är sugen på att läsa:

Tre nya TV-serier jag testat

Jag har spanat in lite nya TV-serier som har haft premiär i USA nu på senaste. Tänkte du kanske ville höra vad jag tyckte om

Göteborgssnö

Det snöar i Göteborg! Jag har precis kommit tillbaka efter en supermysig AW med ett gäng InoS-medlemmar och så efter det tog jag och Leia

Vad ska annonsmärkas och hur gör man?

Härom veckan kom en ny vägledning från Konsumentverket gällande marknadsföring i sociala medier. Egentligen riktar den sig främst till influencers (var man nu drar gränsen