I torsdags checkade jag av något på min bucket list som funnits där i en sisådär 10 år. Jag hängde med, och intervjuade, den ursprungliga bloggmamman, Ebba K von Sydow.

Som ni kanske redan vet har vi på Influencers of Sweden instiftat ett hederspris som vi kallar ”Ebbapriset”, döpt efter denna allas vår bloggmamma. Priset kommer delas ut på Stora Influencerpriset på fredag och Ebba kommer själv vara på plats för att dela ut priset.

Jag kom ihåg när jag stod där på Sturecompagniet för ganska precis 9 år sedan, efter att första Veckorevyn Blog Awards gått av stapeln, och nervöst gick fram till Ebba och frågade om jag fick ta en bild med henne. Och hon visste vem jag var! Jag tror till och med hon läste min blogg på den tiden. Och jag blev så glad så jag nästan gick av.

Och nu satt vi där, på hennes kontor långt upp på Östermalm, och pratade om den tiden och hur branschen utvecklats och hur vi utvecklats. Älskar när cirklar sluts på det här viset.

Jag fick också med mig Ebbas två nya böcker med mig därifrån – Säker stil – 101 stiltips och Små stunder med systrarna von Sydow (Ebba lovade att det var enkla recept). Har så smått börjat bläddra i dem och de är riktigt fina. Älskar redan 101 stiltips, vilken skattkista för dagar då man inte har någon inspiration på stilfronten!

<3

Poddavsnittet av We Are Influencers kommer ut imorgon!

3 svar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

Allt som hände i maj

Maj var månaden som ALLT hände. Verkligen typ allt. Vi gick från vinter till sommar, jag fick fiber (!!!) och en massa annat som bara

En rumpa.

När jag fyllde 40 fick jag en rumpa. Det är en av de finaste rumpor jag nånsin sett och en av de finaste presenter jag

Mitt andningshål

Det har varit en konstig vecka då alla känslor har snurrat runt i kroppen. Sorg, ilska, tacksamhet och en massa kärlek för dem runt mig.

Vem överlever i influencerbranschen?

Jag får ofta frågan om influencerbranschens framtid. Vilka kommer överleva i en bransch som förändras så snabbt, där konkurrensen blir hårdare varje dag och där källan till den primära inkomsten för många – annonsören – fortfarande inte riktigt har fattat styrkan i influencer marketing.