Nästa vecka kommer gå ner i historien på min bucket list – jag ska nämligen närvara på Bokmässan i egenskap av FÖRFATTARE!

Det är så knäppt att jag vet inte vad. Nyp-mig-i-armen-knäppt liksom.

När jag skrev blogginlägget om MEG och bokmässan förra året var jag inne på upploppet av att skriva min bok ”Yrke: Influencer” och kunde bara drömma om att jag faktiskt skulle närvara på Bokmässan bara ett år senare som författare.

Jag minns hur jag stod i Brombergs monter (mitt bokförlag) och de hade enorma bilder på sina författare uppsatta på monterväggen. Då skojade jag lite ”är det där jag nästa år?” men trodde inte riktigt på det. Och nu är vi här.

Drömmar går i uppfyllelse hörrni.

Förra året var jag som sagt på plats på mässan då jag skulle vara med på tre programpunkter under MEG (Mediedagarna) som pågick samtidigt som Bokmässan. Dels i en panel och en presentation och dels som juryledamot i Årets Raket vid MEG Awards! Då var det Frida som var konferencier – och i år är det faktiskt mitt jobb! 🙂

Ska vi kika på var jag kommer synas under Bokmässan/Mediedagarna?

Torsdag 27 september

11:00 – 11:45: Medieakademin presenterar Maktbarometern (Mediescenen, F-hallen Monternummer F02:16)
Tillsammans med mina styrelsekompisar i Medieakademin, Emanuel Karlsten och Gustav Martner, ska jag presentera årets Maktbarometer, en rankad lista över Sveriges digitala innehållskapare, en unik kartläggning av de största sociala medieplattformarna som presenteras för andra året.

14:00-14:30: Författarsamtal i Brombergs monter (B04:40)
Casia Bromberg som är redaktör på förlaget intervjuar mig om ”Yrke: Influencer”.

Fredag 28 september

12:00-12:30: Författarsamtal i Brombergs monter (B04:40)
Casia Bromberg som är redaktör på förlaget intervjuar mig om ”Yrke: Influencer”.

13:00-13:20: Föreläsning: Vägen till framgång i sociala medier – så bygger du personligt varumärke som en influencer (Mediescenen, F-hallen Monternummer F02:16)
Influencers är experter på sociala medier. De har en relation med sin publik som kan jämföras med bästa kompisar och de tjänar massiva pengar tack vare den. Men hur har de lyckats bygga denna relation och vad är nyckeln till deras framgång?

17:00-18.30: Konferencier: MegAward: Prisutdelning och mingel (Mediescenen, F-hallen Monternummer F02:16)
Jag agerar konferencier när pris ska delas ut för Årets Förnyare och Årets Raket!

Lördag 29 september

10:00-10:30: Författarsamtal i Brombergs monter (B04:40)
Casia Bromberg som är redaktör på förlaget intervjuar mig om ”Yrke: Influencer”.

10:45-11:15: Debatt: Konsumtion forever! (Debattscenen, F-hallen Monternummer F02:50)
Konsumentantropologen Katarina Graffman, aktuell med Vi är vad vi köper, har studerat dagens konsumtionskultur där de flesta tycker att de handlar självständigt. Att vi råkar konsumera samma saker eller på samma vis som alla andra ses mest som en festlig slump. Hur hänger det ihop med den allt mer framträdande influencerstrenden? Hon diskuterar hur vi ska förhålla oss till konsumtion med Linda Hörnfeldt, grundare av Influencers of Sweden, Sveriges intresseorganisation för social media-influencers och aktuell med Yrke: influencer, en bok om konsten att tjäna pengar på sociala medier.

Ses vi där? 🙂

4 svar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

När blir man som influencer en sellout?

”Sellout” är ett ord som slängs runt rätt frikostigt när det kommer till influencers. Många stora profiler får höra att de är ”sellouts” på vartannat

Vecka 47

Hallå måndag och välkommen ny vecka! Jag sitter på flygplatsen i Övik och väntar på att boarda. Flyget är sent. Men mer om det längre