Lite tankar kring det där med det nya livet

Idag råder total bloggtorka. Jag har ont i huvudet och är otroligt trött. Jag skyller på vädret, men jag tror faktiskt att det kan ligga något i det, jag ser bloggare överallt som klagar på trötthet och skallebank.

Planen var träning, alternativt promenad, efter jobbet. En promenad hade jag nog klarat av, trots trötthet, men det här vädret är inte kul. Regn, rusk och blåst är blä. Ett Bodypump-pass med dunka-dunka känns inte heller speciellt lockande när huvudet håller på att gå i bitar.

Crap-oh-crap.

I mina dagar har jag kört VV, Tappa, Viktklubb och GI och trots att GI var den jobbigaste att komma igång med så var det nog den som passade mig bäst i längden. Inget räknande och rätt enkla ”regler”. Nu har jag läst på lite om LCHF-kost, vilket enligt vad jag förstår är ungefär samma sak på GI (rätta mig om jag har fel). Men tanken på att eliminera pasta, ris och potatis ger mig smått panik, trots att jag vet att jag mådde mycket bra när jag körde GI.

Jag taffsar lite på tanken. Steg ett är att ta mig igenom en vecka utan extensiva socker-och-annat-som-är-bajs-för-kroppen-intag. En godisbit i taget.

Partyklänning!

En av mina absoluta favoriter bland H&M's festklänningar inför jul- och nyårssäsongen till ett härligt budgetpris. Klassiskt snitt, känns lite Jackie O. Jag tar den rosa, vilken tar du?

 

Nytt på MQ

Den här fina kjolen med hög midja hittade jag på MQ i Forum Nacka för någon vecka sedan. Det roliga var att jag sett den på en tjej på gatan innan och kommenterat hur fin den var utan att veta varifrån den var. Och så snubblade jag på den på MQ!

Lycka är en färdighet

I torsdags var jag och Johanna på tidningen Levas prisutdelning av sitt ”Leva Bättre” pris på Anglais. Själva prisutdelningen var rätt seg, men det som sedan följde var en enda stor våg av inspiration. Hans namn? Michael Södermalm. En ren livskraft, en man som inom 30 sekunder lyfte hela publiken från rätt slätstruken till helt vibrerande och glödande folkmassa (okej, kanske inte en massa, men iaf 50 pers). Det går inte att beskriva honom, han måste upplevas, och en upplevelse var det. En så motiverande och inspirerande människa tror jag aldrig att jag har sett i mitt liv.

Det han sa som tog skruv var att lycka är inte en tillfällighet utan en färdighetsug på den. Det han menar, och som jag egentligen redan visste, är att vi alltid har ett val. Att välja våra tankar, välja våra känslor. Självklart kan inte alltid starka känslor av kärlek, sorg och ilska kontrolleras, men i vardagen så har man en enorm möjlighet att kontrollera hur man mår. Tankens kraft är otroligt stark. Man måste bara lära sig att träna upp den.

Han sa också att om man ger bitterheten och nedstämdheten näring genom att älta och överanalysera så växer den sig starkare än den egentligen är. Det bästa sättet att undvika att bli deppig är att helt enkelt eliminera ”dåliga” tankar och ersätta dem med bra. Kanske låter enkelt, men det är ju värt ett försök. Det kräver konstant övning, och att man är medveten om sina tankar. ”För varje minut jag gnäller, förlorar jag 60 sekunder av glädje!” Det är bara du själv som har makten över hur du mår.

Nu låter jag verkligen klämkäck (och möjligtvis lite schizo) , men hellre det än bitterfittig!

Puss på er!

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier