lördag, 1 november, 2008
Inga kommentarer
Inget Halloweenfirande för mig, jag har spenderat kvällen ute i Blackan med lille Melvin, numera hela två och en halv vecka gammal. Hans mamma och pappa fick också vara med på ett hörn. Vi har kollat film och ätit godis, och jag har matat och gosat och varit stand-in morsa. Melvin var ute efter mina boobs ett tag också, men där drog jag gränsen.
Jag har inte speciellt mycket till övers för Halloween i den form helgen tagit. För mig handlar Alla Helgons Dag om att tänka på dem som inte finns med oss längre och att tända ljus på våra anhörigas gravar. En lugn och fridfull högtid, helt i avsaknad av monsterkostymer och överkonsumtion av godis, fejkblod och häxhattar. Om vi ska anamma en amerikansk högtid, kunde vi inte tagit Thanksgiving då? Kanske inte lika kommersiellt och vinstdrivande, men med en dos mer substans. Tacksägelse och familj känns mer givande än vampyrer och slampiga sjuksköterskor.
Senaste kommentarer