En massa fika

Idag har jag fikat.

Först brunch med Jenny på Rival. Supergoda scones och planering inför filmfestivalen. Vi ska försöka hinna med iaf sex filmer, däribland ”Australia”, ”The Argentine” och ”Rachel Getting Married”.

Sedan fika med Mia och Sandra efter en vända på Beyond Retro. Chai Latte och bloggsnack, mycket trevligt.

Nu blir det tacos och ”Burn After Reading”. Söndagsångesten håller sig än så länge på behörigt avstånd.

Som en fluga på väggen

Mina tapeter kommer aldrig bli sig lika. Silver har utvecklat en dålig vana av att klättra på väggarna som en liten fluga. En fluga med vassa klor som river hål i tapeten. Det är väl här jag ska vara glad att jag har strukturtapeter så det syns inte så farligt att det blir små jack i dem (förutom de gröna, de blir det såklart vita jack i). Och så ska jag väl tacka min lyckliga stjärna att min hyresvärd inte kunde bry sig mindre om tapetstatusen, hell, de jag hade höll på att trilla ner när jag flyttade in och han sa bara ”take it or leave it”. Nu har jag sprutat så mycket fy-spray på tapeterna att de antingen trillar ner eller jag kvävs. Whichever comes first.

Till Alla Helgon

Inget Halloweenfirande för mig, jag har spenderat kvällen ute i Blackan med lille Melvin, numera hela två och en halv vecka gammal. Hans mamma och pappa fick också vara med på ett hörn. Vi har kollat film och ätit godis, och jag har matat och gosat och varit stand-in morsa. Melvin var ute efter mina boobs ett tag också, men där drog jag gränsen.

Jag har inte speciellt mycket till övers för Halloween i den form helgen tagit. För mig handlar Alla Helgons Dag om att tänka på dem som inte finns med oss längre och att tända ljus på våra anhörigas gravar. En lugn och fridfull högtid, helt i avsaknad av monsterkostymer och överkonsumtion av godis, fejkblod och häxhattar. Om vi ska anamma en amerikansk högtid, kunde vi inte tagit Thanksgiving då? Kanske inte lika kommersiellt och vinstdrivande, men med en dos mer substans. Tacksägelse och familj känns mer givande än vampyrer och slampiga sjuksköterskor.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier