Mer fett än sås

festen i onsdags fick jag en liten ovanlig present med mig hem i goodiebagen – sås. Ja, tydligen hade Erik Lallerstedt varit med och sponsrat festen, och så även de små påsarna som fick följa med gästerna hem. Så igår tänkte jag att Erik skulle få göra mig sällskap till Idol-middagen framför teven. Jag tyckte att såsen hade en lite väl smörig konsistens och när jag fick jätteont i magen efteråt så såg jag över näringsinnehållet.

85 % fett. Jag skojar inte. Åttiofem jävla procent fett?? Jag trodde inte att det var möjligt att klämma in så mycket fett i något, rent SMÖR är ju för bövelen inte över 80%! Det blir inge mer sås från Erik för mig.

With or without you

Idag är jag helt såld på U2. Springer runt och plockar och vrålar ”Beeaaauuutifuuuul DAAAY!”.

Så nu vet ni. Funderar på om jag ska dra på mig solbrillor och ha en egen Halloweenfest som Bono.

PS. Och så laddar jag upp bilder på Silver på Petroom. Visst e hon söt? *stolt kattmamma*

PS2. Och så har jag ätit havregrynsgröt med mammas hemgjorda äppelmos. Lyx.

Konstruktivt

Jag tog en bloggpaus och helt plöstligt var det november. Idag skiner solen och jag har bestämt mig för att sluta deppa. För man kan väl bestämma över sina tankar om man verkligen vill, eller hur (eller om man distraherar sig själv tillräckligt mycket)?

Och jag ska inte sura för att jag inte är bjuden på någon Halloweenfest ikväll, eller för att jag inte har någon pojkvän att hålla handen och gå och tända ljus med på kyrkogården. Nej, istället ska jag ta en promenad i skogen och lyssna på musik, sedan ska jag göra fint i min lägenhet och ha fjärrkontrollen alldeles för mig själv ikväll (okej, kanske får slåss lite med Silver om den).

Se så konstruktiv jag är!

Komprimerad ångest

Jag vill gråta och skrika. Jag vill synas. Jag vill försvinna. Jag vill gå ut. Jag vill gömma mig. Jag vill att hjärtat ska sluta slå så fort. Jag vill kunna glida med. Jag vill kunna njuta. Jag vill sluta må illa. Jag vill inte gråta och skrika.

Det är lite jobbigt just nu.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier