Inbytesdagar på PUB

I helgen är det ”inbytesdagar” på PUB i Stockholm vilket innebär att man kan komma dit och lämna in sina gamla kläder, vad som helst, och få erbjudandekuponger istället. Kläderna lämnas till Stadsmissionen och man själv får lite rabatt på nya plagg på köpet. Erbjudandena kanske inte var superroliga, men det är verkligen en kanonbra idé! Fram för mer sånt!

Klockan tre

Klockan är tre på natten och jag har precis tagit en svindyr taxi hem till Nacka. Men det gör inget. För jag har haft skitkul med Mia och Karolina och Sophie och Emelie och jag har träffat min idol Micaela. Det var coolt. Så jag är nöjd. Och småfull. Höhö..

It’s all about planning

Nu måste jag tänka lite högt.

Ikväll har jag fyra event som jag vill gå på, men måste nog stryka iaf en om det här ska gå ihop. Så, jobba till 17, hem och powerstäda som en tok (mamma och syster kommer på besök imorgon), försöka hinna äta och piffa till mig lite. In till Jii Sthlm Agentur på utförsäljningsmingel, sedan vidare till NK på Rebeccas release av kollektionen Melrose. Efter det avrundar jag och Mia på modevisning på Spy Bar. Kan gå ihop om jag håller tungan rätt i mun.

My love

Jag blir äckligt sugen på att åka tillbaka till New York när jag läser Jennies NYC-guide. Måste. Tillbaka. Snart. Jättesnart.

Det finns mirakel

Efter rännande på stan igår och spännande möten på både Plaza Kvinna och Amelia så begav jag mig ut till Blackan för att inspektera det senaste tillägget till Soffis lilla familj, Melvin.

Det som mötte mig var en helt annan värld av ammande, mjölkersättning, blöjbytande, enorma tuttar och ett litet rymdskepp där Melvin skulle bo tills hans gulsot lagt sig. Vi satt och snackade skit precis som vanligt, enda skillnaden var att Sofia nu hade en liten människa som satt fastlåst vid hennes bröst. Det var fantastiskt och bisarrt och jag insåg att våra liv som vi känner dem kommer aldrig bli desamma. Det var mycket glädje men ändå ett litet sting av förlust.

Och Melvin. Den lilla lilla människan som förändrat allt och har inte den blekaste aning om det. Han var så söt med en massa hår och stooora ögon. Skrek ingenting utan låg mest och såg fascinerad ut över världen omkring honom. Och hans mamma och pappa pussade på honom och det lyste i deras ögon. Det var som att bevittna ett litet mirakel i en liten bubbla.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier