Kackerlacksfredag

”Love me, I'm famous” måste vara det skönaste namnet på en drink jag hört. Ungefär lika sötsliskigt lemonadig som den låter (det är inte drinken på bilden som figurerar i texten). Intogs på semi-sunkhaket 5emti4yra igår efter en, som alltid, delikat middag på La Cucaracha, tillsammans med Petra, Tobias, Karin, lillasyster Andréa och hennes kompis A-K.

Jag tror till slut att det här lilla viruset som ligger och pyser i mig börjar ge sig till känna. Känner mig helt bakom flötet idag, allt går i slow-mo. Och så många drinkar drack jag inte igår. Kände mig dock väldigt nöjd med min outfit igår, alltid något. Tee från Indiska, kjol från H&M och väska 2d hand.

Yogar du, yogar jag?

Jag är lite mallig nu. Jag har morgonyogat. Jag behöver hitta en stund där jag bara kan slappna av och bara vara i stunden och Yoga känns som ett bra sätt att träna på det.

Klockan ringde 05.50 och efter ca 20 minuters snoozande (vanligtvis snoozar jag en timme, det är döden, men en ond cirkel jag inte kommer ur) rullade jag ur sängen, drog på mig träningskläderna och drog till Sats Nacka Strand. 6.45 började passet som leddes av en tjej men en sån där härligt lugnande yogaröst. Hon hade tänt ljus och det var nedsläckt i salen.

Passet var väldigt bra, men för en nybörjare som är smidig som ett kylskåp så är det jobbigt! Och svårt! What is the deal med den där förbannade hunden? HUR slappnar man av i hunden? Själv skakar jag som en asplöv och håller andan när jag ska ”andas långsamt och lugnt”. Och den pågår ju i en mindre evighet!

Även fast jag är trött nu, eftersom jag inte är van att kliva upp så tidigt, så känns det väldigt bra och jag känner mig taggad att fortsätta. Ett bra sätt att inleda helgen. Tricket med att komma upp så tidigt är att förbereda allt kvällen innan så att det bara är att hoppa i kläderna och dra. Funkar hittills iaf! 😉

Yogar ni? Tips till nybörjare? 🙂

Ett pyttelitet inlägg

Ojoj, det blev inte mycket bloggat idag! Och nu måste jag knyta mig, jag har en ambitiös plan om att träna yoga imorgonbitti.

”Surfa med flagga”… *fnissfniss*

Lite uppsnajsad på onsdagen!

Idag är en av de där rätt få dagarna som jag orkar lägga lite tid på mitt utseende. Dock har jag nu lärt mig (för det visste jag inte innan?) atrt jag inte ska sova på blött hår. Så det blev uppsatt idag, i den mån det går.

Idag gäller kontoret på förmiddagen, möte på en av herrtidningarna (inte porr, mode) på eftermiddagen och sedan middag med Mia. Snajsigt värre! På mig har jag spetskjol från H&M, väst, också från H&M, skinnjacka från Cubus, sjal från H&M (tjatigt much?) och den underbara tygväskan från Bagladies.

Ibland finns det bara ingen bra rubrik

Jag pallrade mig faktiskt iväg till träningen (stående ovationer tack). Och nu mår jag illa. Kräkilla. Visst, det var jobbigt, men inte jobbigt. Konstit.

Nu – varma mackor, thé och ”The Hills”. Det däremot känns helt okej.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier