Lite ont..

Jag känner att ett långt hemloblogginlägg är förestående. Jag behöver reda ut lite i skallen och lättaste sättet är att sätta det på pränt. Så länge kör jag lite najs och bajs.

Najs:
– Att jag lyckades vara på jobbet klockan 8 imorse, trots koma.
– Kollega M fyllde år igår = fika i eftermiddag.
– Jag har bokat DansAerobicspass ikväll.
– Lillasyster Andrea kommer och hälsar på i helgen.

Bajs:
– Jag lutar redan åt att banga på DansAerobicspass ikväll eftersom det är på ett nytt center med ny instruktör och jag vet inte om jag orkar tänka så mycket.
– Jag har ont i magen. Hela tiden den där jävla klumpen.
– Jag saknar att ha någon att prata med. När det är sådär jobbigt.

Muffinsmamma?

Vad har hänt med den här bruden? Jag bakar muffins var och varannan dag, idag provar jag tillåmed ett nytt recept?? Sen när är jag en sån som bakar? Och däckar på fester? Släng på mig ett förkläde, några knoddar runt benen och en öl-rapande karl i soffan så är jag hemma.

Nu ska jag äta kokosmuffins, dricka thé och titta på ”2½ män”. Och vänta på att knoddarna helt oannonserat trillar från himlen.

Felmonterad?

Det känns som att hela min kropp är ihopsatt fel idag. Sedan hjälper det väl inte att jag glömt ta med mig lunch och redan känner mig svimfärdig. Jag tror bestämt att det blir en kort dag idag.

Husvärmarfest!

Lite bilder från lördagens fest, pre-tequila.

28, going on 14?

Golvet i hela min lägenhet är alldeles klistrigt. Ska det verkligen vara så svårt att behålla drinken i glaset?

I övrigt så är det måndagsångest som gäller. Rejäl sådan. Efter att ha kört inflyttningsfest fjortisstyle och däckat efter en tequila (jag repeterar; EN. Jag vet ju att jag inte klarar av dem, så why??) så var hela dagen igår ett töcken. Den största kraftansträngningen var att ta sig iväg till Orminge med Sofia och inhandla pizza. Och diska bort lite så att inte hela köket skulle vara en enda stor svärm bananflugor idag (dör de aldrig??).

Jag räknade till hela fem ”Hur mår du idag, egentligen?” SMS igår. Vilket betyder omtänksamma vänner, men kanske lite för mycket fylleslag från min sida. Så nu har jag bett om ursäkt sisådär en femtielva gånger. Det var dock väldigt trevligt pre-tequila och de andra verkar ha haft trevligt även efter jag dragit mig tillbaka till sovrummet, så ingen skada skedd, förutom självförvållad sådan på mig.

Snälla, säg att det är fler än jag som gör sånt här?

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier