Crapcrapcrap!

Min mail har fått nått släng av pollenallergin med tror jag bestämt. Jag har inte mottagit några mail förutom skräppost (och sådan får jag i massor) på säkert en vecka nu! Jag visste inte om det berodde på något tekniskt fel eller om folk helt enkelt inte mailar mig längre.

Så Marie skickade ett testmail. Som självklart efter en timme inte kommit fram. Inte heller har hon fått något ”Delivery Failure” mail! Så nu tror mina stackars mailvänner (alla två) att jag skiter i dem! ARGH!

Alla inställningar är rätt och jag kan skicka mail, men jag får inga. Snälla datagudar, hjälp!

Lindisen tjuvlyssnar

Hört på Nils Ericssonterminalen, Göteborg klockan halv två en söndagmorgon.

Överförfriskad tonåring #1:
Varför kooollar alla på meej?
Överförfriskad tonåring #2:
För att du är schå schnyyygg?
Överförfriskad tonåring #1:
Meeen, varför kooooolllaaar ALLA på MEJ??
Överförfriskad tonåring #2:
….jag har ingen aning…

Nya livet bööörjaaaar….. NU! (#36)

Jag tror bestämt att jag har fått lite sol på snoken då vi den senaste veckan varit välsignade med så otroligt vackert högsommarväder. Ansiktet, dekolletaget och armarna har sugit åt sig en mysig ljusbrun färg (som ingen annan än jag ser) medan benen förblir bländande vita. Trots aktivt BUSande så förblir de så vita att det gör fysiskt ont i ögonen att titta på dem. Och detta trots att jag gått barbent i stort sett hela veckan! Benen drar inte ens på sig en liten hudcancervarnande rödton, de är och förblir lika vita som sönderblekta Hollywoodtänder.

Det där med det nya livet då. De senaste veckorna har dramadivan och partysessan i mig tagit över totalt. På grund av en lågaktivt dagliv så har mitt nattliv blivit desto mer händelserikt. Detta har nästan kostat mig mitt förhållande. Jag vill och hoppas att den här tiden i mitt liv nu ska vara över. Jag gillar inte den person jag blivit de senaste veckorna. Den här jag-festar-mitt-i-veckan-och-skiter-i-allt bruden som har lika många hjärnceller som George Bush.

Efter ett långt och givande samtal med C igårkväll så har jag insett att livet inte kan levas som att man skiter i morgondagen. För egentligen så gör jag inte det. Ångesten är alltid total dagen efter och för att döva den ångesten så planerar man direkt nästa utekväll. För att morgondagen finns inte kvällen innan.

Jag kan inte lova något. Verkligen inte. För ångesten vill fortfarande dövas. Men jag vill inte mer. Jag vill ha ett liv. Som sträcker sig längre än ikväll och till det sjätte glaset vin. Den inre kampen är väldigt aktiv. Vi får bara hoppas att den ängeln vinner över djävulen.

Om så är fallet så får jag nog en ring på fingret i sommar.
Jag älskar dig C.

Halvdöd

Hon är vid liv. Barely.

Hon har också lyckats skära sig på en alldeles för vass kniv när hon skulle lägga tillbaka ren disk på sin plats. Aj va de små såren svider. Så nu kan hon inte diska bort efter igår. Martiniglas över hela diskbänken.

Hon ska istället lägga sig i soffan, frossa i choklad och se en alldeles lagom söndagsfilm. Chickflick med Jennifer Love ”jagharenhemsidaomminabröst” Hewitt.

Sedan ska hon ta tag i sitt liv. Bokstavligt talat. Med stort B.

Kvällens outfit

I ett desperat försök att rädda en gräslig dag, joinar jag nu några vänner nere på stan för några glas vin.

060513

Klänning, ASOS
Bolero, H&M
Leggings, B.Young
Bälte, Lindex
Halsband, Glitter
Väska, Gucci

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier