Vi närmar oss lugna vatten

Den värsta stormen har passerat. Vi är fortfarande inte inne på lugna vatten, men lite mer stiltje är det nu hos Casa Lindisen. Och jag är lättad. Och åh så kär.

Ikväll blir det grillning, melodifestival och lite partajajaj! För nu är partajandet lokaliserat till helgerna. Så det så.

Yey! 🙂

NYC shopping – skor!

Jag har tyvärr inget positivt att blogga om, så jag fortsätter på min shoppingredovisning från NYC. Skor! Ni visste att det komma skulle. 😉


Louboutin-inspirerade slingbacks med peeptoe från BCBGirls.


Cremefärgade pumps med peeptoe och rosett från JLo.


Svarta platformsandaler från MIA.


Bruna peeptoes med rosett från Kenzie.

Nya grannar

pippi01.jpg
pippi02.jpg
pippi03.jpg

Inte alla som kan mata änder från sin balkong, som igår, eller från kontorsfönstret, som imorse. De stackarna har totalt villat bort sig från sjön här nere, eller så kanske de bara ville ha bruttan för sig själv. Jag försökte informera dem om att sjön är åt deeet hållet, men fick bara elakt kvackande tillbaka. Puzzi var väldigt faschinerad av allt kvackande och hade nog på känn att hon borde jaga de flaxande typerna. Men de är ju nästan lika stora som henne. Och tre dessutom. Så hon stod över.

Imorse hade de dumpat bruden. Eller hon kanske fick nog av de hormonstinna hannarna och drog tillbaka till sjön.

Vad har internet och PMS gemensamt?

För någon vecka sedan bytte vi internetleverantör från Com Hem till något tre-bokstavigt som jag aldrig kan komma ihåg. TPC? TDC? GHB? Ingen aning. Jag vet dock att det håller på att göra mig tokig. Vårt internet är nu mer instabilt än mitt värsta PMS-humör (riktigt illa med andra ord)! Mest hela kvällen har det legat nere så jag har fått roa mig med annat. Detta är en bedrift vill jag lova.

Jag bjöd över pappsen och så delade vi på en flaska vin och pratade om livets bra och blä. Pappsen har dock som jag lite svårt att fokusera på ämnet i fråga. Han skulle kommentera hur bra det hade varit att ha ett videoredigeringsprogram och kom in i en lååång utläggning om Alfa Romeo och gamla vänner och till slut var jag helt tappad. När han väl kom till poängen hade vi nästan glömt båda två var vi började. Pappa har sin charm.

Jag har grävt reda på ett annat videoredigerinsprogram nu. Förhoppningsvis fungerar det som jag vill så att jag blir klar med filmen nån gång. Självklart fick jag ju börja om från början. Menmen. Great minds.. uhm.. think too much?

Nog dags för mig att sova. Natti!

Mmoookaj.. nu har jag försökt lägga ut det här inlägget ungefär åtta gånger och internet vill inte vara med å leka. Not meant to be? Jag behöver bara titta på lampan på modemet så släcks den. No likey me?

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier