Maria

Midsommarhelgen har smygstartat med tillhörande spöregn, man måste ju hålla vid traditionerna. Jag har handlat på ett överfullt Coop, kryssat mellan lila system-kassar och beställt mig ett nytt ICA-kort (äntligen!). Och packat Tradera-paket, tur man har lite prylar att kränga så att ekonomin går ihop även den här månaden.

Men nu ska jag vara allt annat än bitter, för ikväll får jag verkligen finbesök. Maria och jag var bästisar (älskar det ordet) genom alla mina barn- och ungdomsår, vi gick i samma klass fram till gymnasiet och även efter det var hon min bästa vän. Sedan flyttade vi båda ut i landet och gled isär, tråkigt nog. På Sileas dop sågs vi för första gången på flera år och det var så kul! Ikväll kommer hon till hufvudstaden och ska kinesa på min soffa. Det blir tacos, vin, kladdkaka och skvaller, just like the good ol' days. Och kanske en uppdatering på dessa fantastiska bilder nedan. De är ca 10-12 år gamla. Jag har inte åldrats en dag, eller hur?

090618-maria

Förlåt Maria, men det här var too good to pass up, liksom.

Midsommar

Det finns några dagar om året som det känns extra vidrigt (ja, vidrigt) att vara ensam. Midsommarafton är en av dem. För om man börjar närma sig 30 och singelkompisar numera är en minne blott, och familjen dessutom bor alldeles för många timmar på motorvägen bort, ja, då har man solo alena på midsommarafton. Inga små grodor runt stången, ingen sill, ingen nubbe och inget småhångel mot gärsgårn.

Det blir jag och en hyperaktiv (trattfri) kissekatt. Kanske plockar jag sju sorters blommor och håller tummarna för nästa år.

En onsdagkväll i Västerort

Ikväll hänger La Linda med Soffis och lilla bebbe (som inom kort går från bebis till barn, har vi konstaterat) i Blackeberg (ska jag någonsin våga se ”Låt den rätte komma in”?), en liten avskedsdans innan sommar och semester tar vid. För tillfället försöker hon introducera Melvin för John Blund och jag har ockuperat den jättestora laptopen.

Det har intagits pizza i solen på balkongen och snart vankas skvaller och vårt sedvanliga ”Sex and the City”-maraton med tillhörande citat-droppande. Traditioner ska helgas.

Choo-in!

090617-choo

”I will literally be the old woman who lived in her shoes.” – Carrie Bradshaw.

Men det gör inget. Och man kanske slipper bli helt och totalt barskrapad när man nu till hösten kan få ett par Choo's för en spottstyver!

Hur, undrar du? Jo, Jimmy Choo är nämligen nästan designer att samarbeta med H&M. Halleluja, praise the shoes (and bags)!

Lycka



Så här ser lycka ut. Eller iaf utdämning av frustration. Silver har inte fått en riktig avtvättning på över två veckor så nu när tratten äntligen är väck så tvagas det intensivt vill jag lova. Så pass intensivt att bilden blev suddig.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier