If you liked it then you should have put a ring on it.

Ikväll spelar Beyonce i Globen och jag, Soffis och Jenny kommer finnas på plats och skaka rumpa!

När jag läser recensionerna från Göteborg blir jag lite förvirrad. Aftonbladets recensent är euforisk och ger utan att blinka Beyonce fem plus. Expressen är mer återhållsam och ger superstjärnan blygsamma två getingar. Själv kan jag hålla med ”kalleban” som kommenterar på Aftonbladets recension att det luktar lite ungdomsfanatism och fangirl av den. Eller kan det vara så fantastiskt att Beyonce inte gör något fel? I'll let you know.

Vägbuse

Nu ska jag informera om något som gör mig otroligt irriterad.

När jag åker till jobbet är det på en sådan supersmal väg med mötesplatser. Gång om sider så möter man ändå en bil där det inte finns någon mötesplats och då brukar jag, snäll som jag är (och lite småskraj för att få min bil manglad), köra halvt ner i diket för att den andra bilen ska kunna köra förbi. Detta trots att jag inte har någon slags väjningsplikt. I vanliga fall får man en snäll vink och en försiktig smygkörning förbi. Sånt är trevligt.

När då en mindre ångvält blåser förbi utan ens en tillstymmelse till en tack-nick, då är det inte så trevligt.

En ny blomma?

It's official. Solrosen är stendöd. Ändå står den kvar i fönstret. Hoppet är det sista som överger en?

Nu blir det fredskallor för hela slanten på inrådan av Minna.

Välkommen hem till mig!

Way back when.

Jag gör backup på backupen till nya lilla söta externa hårddisken (nämnde jag att jag var tekniknörd) på bilder från 2002 och framåt. Åh. Maj. Gawd. 2002 var jag 22 och hade precis flyttat till Borås. Jag kunde ingenting om varken smink eller  mode och detta är plågsamt uppenbart när man plöjer bilder med en rasande fart. Men kul hade jag. Och pojkvän fick jag ändå. Helt otroligt.

Jag vill så gärna dela med mig av bilderna. Men jag vågar inte. Är lite rädd för att bli stenad och jagad med facklor.

Ett samtal med mig själv (om Britney).

090511-britney

Slösa: BRIIIITNEY!!!!!!
Spara: Nej. Fy. Du har inte råd.
Slösa: BRIIIITNEEEEY!!
Spara: Du såg henne sist hon var här och då var hon inte ens speciellt bra!
Slösa: BRRIIIIIITTTNEEEYY!!
Spara: Ta dig samman kvinna!

Ja. Jag vill se Britney. Men billigaste biljetten kostar 700 spänn. Och folk tjaffsar om tappad skivförsäljning?

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier