Spruta

Alla springer och vaccinerar sig till höger och vänster. För vad vet jag inte. Svinflunssan kanske? Borde jag också gå och bli stucken?

The best day of the week.

Det är en helt glimrande bra fredag idag (om man bortser att jag målade köket med gulaschsoppa på lunchen. Minor mishap.)! Veckan har bara skuttat förbi med stora hoppsasteg och nu är veckans bästa dag här. För det är den väl, fredagen. Veckans allra finaste och bästa dag.

Och nästa helg kommer min älskade mamma och hälsar på. Vilket gör mig ännu lite gladare. En hel massa dagar ska hon vara här och hälsa på mig. Och gissningsvis kommer det innebära både balkongblomodling, fönsterputsning och annat vårstädigt. Och lite schlager såklart. Och båtåkning. Segelbåt, Djurgårdsfärjan, ja till och med en bilfärja duger fint. Så länge det blir båtåka av.

Och imorgon ska jag träna och flanera i Vällingby och pussa på Sofia och krama på Jenny och hoppas på sol och parkhäng.

Gud vad jag är på äckligt bra humör idag! Sug på den karamellen medan den varar!

Fancy Friday.

090508-fredagsfin

Idag inviger jag en klänning som jag köpte på H&M i Nyköping av alla ställen. En riktig Linda-klänning. Kavaj från Gina Tricot, halsband rån Cornelia och glajjor från Ray-Ban.

Ikväll blir det After Work på Hotellet med Dsquared, hoppas att det fina vädret håller i sig!

Hockeykväll

3-1 till Tre Kronor. Nu borde jag väl kunna gå och lägga mig och vara lugn?

Jag som inte ens gillar sport.

Spajsing it up.

Nu är det alltså tänkt att jag ska laga till en utomordentlig wok – helt utan recept. I don't do utan recept. Utan recept är likamed smaklöst, alternativt eldsvåda. Utan recept är jag förlorad. Men hur svårt kan det vara egentligen? Grundgrejerna är ju inget att svettas över, kyckling, wokgrönsaker och nudlar, piece of cake liksom.

Men sedan kommer djungeln som är kryddandet. Jag kan inte kryddor. Jag har ingen aning vilka smaker som passar med vilka. Det började nog någon gång när jag gjorde soppa på mjöl och ett halvkilo salt när jag var 7. Vitlök är gott. Jag gillar mango chutney. Men att få ihop det hela till något ätbart? Det blir en utmaning.

Som påbörjas nu.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier