Söndagssysslor

Jag sitter och laddar mentalt för städrycket som krävs i den här lägenheten. Krukan som Silver rev ned tidigare i veckan ligger fortfarande i bitar nedanför sovrumsfönstret. Och don't even get me started om badrummet. Men det blir väl lätt så när man bor ensam. Ingen annan att göra fint för. Man sparar det till man får besök. Och händer inte det så ofta heller så blir det här. Lortigt.

Men först ska jag deklarera. Härligheterna bara avlöser varandra!

En finfin lördag.

Igår var en rätt så perfekt lördag. Jag kickade igång dagen med ett überjobbigt danspass i Sickla. Sedan strosade jag runt lite i nämnda köpkvarter, köpte en fin röd väckarklocka och ett nytt dammsugarmunstycke (för katthår) på Clas Ohlson. En klänning från Kapp Ahl kan ha hängt med också (den jag har på mig nedan) men den räknas nästan inte för det var 25% rabatt på den.

När det lackade mot kvällning mötte jag upp Jenny och Fredrik på Mälarpaviljongen där vi drack rosévin och blev lite sjösjuka. Sedan började magen knorra och då gick vi till Caliente och åt tapas. Där gjorde även Carin och Clabbe oss sällskap. Klyftpotatis med aioli måste ju vara en gåva från Gud.

All in all, en jämarns fin dag.

090502-03

090502-02

090502-01

090502-04

The Flu.

När de första rapporterna om svininfluensan kom ryckte jag mest på axlarna. Det kändes som på ungefär samma nivå som fågelflunssan och att man kan få cancer av champinjoner. Allt kan döda dig, så varför slösa tid på att gå omkring och vara orolig.

Sedan läste jag detta. Och nu är jag fan lite skakis. Och inte så mycket för mig själv, men alla som jag tycker om. Lillasyster går i skolan, mamma flänger runt och jobbar på en massa olika ställen, och kan därför bli exponerad av många olika människor. Själv jobbar jag på ett litet kontor, men ett sådant där sjukdomar brukar härja runt rätt snabbt om de väl kommer in där, från tex kollegors barn som fått något i skolan.

Det snackas om att så många som 3,7 miljoner kan insjukna, det är nästan halva befolkningen! Jag vet att det är worst-case-scenario. Men lite småskakis är jag allt.

Fornication. Cali style.

090430-californication

Jag dissar brasor och drinkar. Istället försöker jag halvsova på soffan framför, för mig helt nya, Californication. Serien är dock i det minsta genial, så sovandet går inget vidare. Jag har aldrig sett den, men har förstått att det är något jag skulle gilla. Så jag slog till på första säsongen när jag handlade på Maxi. Bästa köpet jag gjort på länge. Smart, sexigt, kaxigt och helt utan lull-lull. Rough and tough. Helt okej med mig.

Det slog mig tidigare idag att ”Fornication” deltar i ordet ”Californication”. Förmodligen inte en slump. Bara jag som är lite sen.

Vad är väl en bal på slottet?

Just nu lutar det fasligt mycket åt att jag stannar hemma ikväll, äter glass och tittar på ”Grey Gardens”. Och somnar runt halv åtta. Vad ska ni göra?

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier