Drama i Sickla

Igår invigdes det nya Sickla Galleria i Sickla köpkvarter med buller och bång. Eller, tanken var väl buller och bång med fyrverkerier, fontän och uppträdanden, men det blev mest bara kaos när hälften av fyrkverkeriena malfunktionerade, fontänen mest blötte ned besökarna och en gigantisk järnstång halvrasade ned från fasaden och nästan krossade de stackars väntande fjortisarna (och vi) som skrek i ren och skär dödsångest (okej, nu har jag spätt på lite, men we all love us some drama, eller hur?)

När vi väl fick komma in i värmen så kunde det hela missuppfattats som ett race om vem som skulle få stå längst framme vid scenen på en New Kids on the Block-konsert på 80-talet. Barnvagnar rammades, gamlingar sprangs ned och jag kunde lika gärna lyft upp fötterna och följt med strömmen. För vad? Att komma in? Det var inte direkt så att det fanns gratis guld i butikerna. Men rätt så fint var det. Jag tror dock att jag återkommer en tisdag eftermiddag strax innan lön då man faktiskt kan röra sig där inne.

Ja just, och så fick vi pressinformation med (jag förtjänar verkligen inte min goodiebag). Men den återger Mia så himla fint så jag skickar er till henne istället.

090319-sickla-01

Mia innan järnröret kom störtandes.

090319-sickla-02

Monki var färgglatt. Och grönt är nog inte riktigt min färg.
”Just Your Face It”. Det var någon smart person som skrev de raderna.

Morgonrutinen

Min morgonklocka cirkulerar numera runt ”Vinn Adams Pengar” på Mix Megapol. 13 minuter i nio går dagens mest spännande tävling av stapeln (eller, spännande och spännande, det är mest för att se hur mycket spö stackaren som ringer in får) och vid den tiden så borde jag vara utanför dörren. Om jag hör den hemma i lägenheten medan jag gör frukost (som jag tar med) så ligger jag lite efter schemat (detta är vad som allt som oftast inträffar). Hör jag det i bilen ligger jag hyffsat i fas. Och hör jag det inte alls så är det antingen för att jag försovit mig kopiöst eller för att ett mirakel inträffat och jag redan är på jobbet.

Vilken morgonshow lyssnar ni på?

Vernissage på Mikas

Jag är lite full. Gratis vin och sedan middag på Paladar de Cuba med en drink eller två är likamed en småfull Linda runt ett-snåret på natten.

Ikväll var det vernissage på MIKAs Koivisto/Karlsson som stod på schemat. MIKAs Koivisto/Karlsson är ett samarbete mellan färgspecialisten Teemu Koivisto, hårstylisten Jenny Karlsson och Skandinaviens ledande modellagentur MIKAs. Vilken härlig liten stylish smältdegel!

090318-mikas02

Kajsa, Mia och moi. Långhårig och dann'. But I like it!

090318-mikas01

Vackra bilder och vinbaren. Just like any other Wednesday! 😉

090318-mikas03

Söta Delinda och Petra i råsnygg vit kavaj från Zara!

Mötet

090318-greeting

Jag vet att jag förmodligen kommer anses vara mentalt rubbad nu, men det skiter jag faktiskt i. Någon på JRF hittade en miniminilång video där jag hälsar på Julia efter presskonferensen. Blondinen med bullen i håret. That's me. Och hon framför? Julia Roberts with that big famous grin. Helt. Jävla. Sjukt. Och helt på rikt.

En solig onsdag

090318-outfit

Först var det, sedan var det inte, och nu lutar det åt att det ändå blir mingel på Mikas ikväll, men istället för Kelly som måste sitta hemma och rensa bloggen på bilder (jag känner sååå för dig!) så plåstrar jag på Mia. Nytt halsband från MQ, tischa från BikBok, kavaj från Myrorna och väska från Primark.

Solen skiner!!!

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier