Hej Åre!

Jag är i Åre! Vädret är sådär, det är snorhalt och regnar mest men det är ändå något med den här platsen. Snön (den lilla som finns), luften och bergen som reser sig mot horisonten ger en känsla av lugn och närvaro, älskar den.

Jag kom i torsdags kväll med tåget, en packåsna full med julklappar, vinterkläder, hund och katt. Helgen var för att fira mamma som fyllt 60, den här resan var lite vår present till kära mor. Dock kom de först på fredag kväll så fredagen ägnade jag till vinterpromenad, en sväng på gymmet, jobb och häng med Sara.

1612 - ÅRE

1612 - ÅRE

Jag bor åter igen på Holiday Club i Åre där Sara jobbar som marknadschef. Så jädra lyxigt att ha sovrum, spa, gym och restaurang under samma tak!

1612 - ÅRE

1612 - ÅRE

Jag tog en promenad med Leia och dimman smög sig in över byn medan solen sken över fjället.

1612 - ÅRE

Vädret har varit lite upp och ner den senaste tiden så isen var inte så tjock att jag vågade vara ute på sjön och knalla. Isen hade till och med ”buktat upp sig” när den slagit mot sjökanten. Den knäppte och smällde och knakade, supermysigt.

1612 - ÅRE

Efter promenaden gick jag upp till det nya SATS-gymmet som byggts ovanför restaurangen på Holiday Club och drog av mitt första träningspass på evigheter. Så jädra ballt att ha den utsikten över sjön när man står där och frustar. Det märks också att säsongen inte riktigt dragit igång här uppe än, gymmet var helt tomt nästan hela tiden jag var där.

1612 - ÅRE

<3

Trendspaning och julavslutning

Åh vilken julavslutning! Den här veckan har varit lite pressure vad gäller att leverera, dels livesändningen igår och så en trendspaningsföreläsning idag inför ett par hundra personer på biograf Skandias scen – phew! Jag har nog aldrig sett mig själv i så stort format. Men allt gick finfint och nu är jag KLAR och redo för jul! Bara ett morgonmöte imorgon med mina närmaste kollegor och sedan drar jag till Åre för att fira mammas 60-årsdag och sedan vidare till Övik för att fira jul.

Jag är så jädra klar med 2016 nu alltså. Det har varit ett påfrestande och fantastiskt år men nu är jag redo att arkivera, analysera 2016 och ta nya, friska tag inför 2017. Det ska faktiskt bli lite mysigt att sätta sig i mellandagarna och göra en årskrönika och se tillbaka på vad jag faktiskt åstadkommit – samt blicka framåt mot nya mål.

Hur känner ni inför 2016? Bra år? Skitår? Nöjd och glad eller bara BAJS LET'S MOVE ON?

Vad fan håller jag på med? #6 – Nyårsmål

Nu finns ett nytt poddavsnitt ute för lyssning! Bilden här ovan får representera det faktum att jag hade glömt att vi skulle podda och fick sminka mig samtidigt som vi spelade in. Så går det när man inte har örnkoll på sin kalender!

Vi pratar Nyårsmål och Alex avslöjar sina mål inför 2017, då hennes bolag ska bli ett ”riktigt” företag, som hon säger. I detta ingår till exempel att det ska finnas dricka i kylen. Lyssna för att lösa det mysteriet!

Lyssna på alla avsnitt av podden här eller i din poddapp! Och gilla oss på Facebook!

Decemberutmaningen: 10 bloggar jag älskar

Jag kör vidare på Decemberutmaningen denna måndag och berättar om 10 bloggar jag älskar.

Alltså detta är ju egentligen en helt omöjlig lista att göra. Det finns ju så galet många fantastiska bloggar. Men jag har bestämt mig för att de bloggar jag listar inte bara ska vara bloggar som är bra eller intressanta eller välgjorda utan bloggar jag verkligen, innerligt älskar och som är personliga för mig.

Here we go!

1. Sandra Beijer

Alltså. Sandra är ju en person jag följt sedan hon började blogga mer eller mindre och hon är en av de få som aldrig tappar kvalitet, aldrig blir opersonlig eller tråkig utan alltid bjuder in en i den där bekanta, mysiga, familjära bloggvärmen. Sandra är min bloggcrush, now and forever.

2. Vanja Wikström

Det är inte bara hennes vardagsglädje, hennes fluffande och hennes otroligt gölliga unge som gör att jag gillar Vanjas blogg så himla mycket. Det är också att hon släpper in när hon inte mår bra och att hon bjussar på det innersta när hon är lycklig. Hon är liksom en så bra person. Klok. Och så är hon i min ålder och har lila hår ibland. Det känns bra.

3. Underbara Clara

Min fantastiska styrelseordförande måste så klart få vara med på listan. En perfekt blandning av klokheter, mysig inredning, avhyvlingar och mys har hon fått till, Clara. Jag gillar så klart det lite extra när hon ryter ifrån och tycker till, det är lite min favoritsak med Clara, att hon ser så vän ut men där bakom finns en jädra massa umph.

4. Jonna Jinton

Jag har sagt det förut, men det bästa ordet jag kan komma på för att beskriva Jonna och hennes blogg är ”magi”. Hon är så genuin, så sårbar och så kärleksfull i sitt hantverk. Och då har jag inte ens börjat hylla hennes talang som fotograf och konstnär. En ljuvlig person är hon, rakt igenom.

5. Nevnarien

Hon är inte bara en fantastisk fotograf och en riktig nörd (love it), hon är också en sjukt bra vloggare och jag blir alltid så glad av hennes blogg. Elin är en person som inte alls var som jag hade tänkt mig. Jag trodde hon skulle vara lugn och seriös och sober och sådär och så är hon en sprallig medeltidsnörd! Helt fab.

6. Amanda Maria Josefina

Amanda är hittills den enda på listan som jag ännu inte har träffat IRL. Hon är medlem i Influencers of Sweden och vi har varandra på Facebook men vi har inte träffats än. Vi har dock löst planerat en coffice-dejt med våfflor på Älskade Traditioner och det kommer bli underbart. Jag tror nämligen att hon är lite som sin blogg och Älskade Traditioner; ljuvlig.

7. Teknifik

Elins blogg är en av de få som jag läser regelbundet som är rejält nischad. De flesta bloggar jag läser är nämligen rätt ”lifestyle-iga” och handlar om allt möjligt. Varenda gång jag hälsar på hos Elin lär mig något nytt! Det kliar i prylfingrarna och jag vill ladda ner tonvis med nya appar och testa nya program. Elin är också någon jag verkligen beundrar för att hon gått från 0-100 med sin blogg på så kort tid med målmedvetenhet och beslutsamhet. Kudos!

8. Flora Wiström

Floras blogg är sådär ”hej hallå vad mysigt livet är fast inte jämt” och det gillar jag ju så mycket. Att vardagen kan vara det bästa som finns men också rätt så jävlig ibland. Jag vill att min blogg ska bli mer som Floras. Mål för 2017.

9. LindbergEllen

Ellen har jag ju inte heller träffat IRL! Ellen är ny på min bloggläsarlista, jag upptäckte henne när hon blev medlem i Influencers of Sweden för inte så länge sedan. Hon är mitt uppe i en sådan där hemsk utmattning och jag hejar så mycket på henne och är glad att hon ändå verkar tycka om livet ganska mycket de flesta dagarna. Hon tar fina bilder och skriver om saker på ett sånt där sätt som känns som livet.

10. Whinar

”Smink som killar hatar”. Bara det liksom. Annahita är världens coolaste sminknörd som pluggar juridik och älskar dyr parfym. Det är skönhetsnörderi på så hög nivå och jag älskar det gränslöst.

Vilka bloggare älskar du? Ge mig tips!

Min vardag i 5 bilder. Plus 5 till.

Bästa Emma har dragit igång en decemberutmaning som går ut på att man varje dag tar sig an ett nytt ämne här på bloggen. Jag har nog tyvärr inte möjlighet att haka på varje dag så jag tänker istället plocka russinen ur kakan och göra så många jag mäktar med.

Idag är det den 11 och då ska man dela med sig av fem bilder som visar ens vardag. Jag vet inte om de här bilderna är speciellt typiska för min vardag utan snarare den här söndagen. Och det blev inte fem bilder utan tio. Men jaja, jag gör det lite på mitt vis. 🙂

Denna söndagseftermiddag inleddes i alla fall med att jag åkte till Söder och hamnade, precis som härom dagen, på nyöppnade Robin Delselius på Renstiernas Gata. Denna gång med pannkakor och en latte.

Och Sanna! Vi kom överens att vi båda skulle komma i mössa och osminkad för vi hade verkligen söndag. Det var himla skönt.

Här på bageriet kan man köpa alla möjliga lyxiga saker som havtornssylt, vilken grej liksom!

Efter vår två timmar långa fikadejt tog jag bussen från Tjärhovsplan till Nacka Forum där jag köpte en himla spännande sak och mötte upp Sara. Vi köpte allt det som vi gillar bäst på julbordet och åkte hem till mig för vi skulle fira lilla julafton ihop!

Utanför bageriet i området där jag bor säljer de nu julgranar. Jag har aldrig haft en riktig julgran hemma. När jag var liten hade vi plastgran och nu har vi ingen alls. Plus att jag aldrig är hemma på julen så jag har inte heller gran. Saknar gran.

Sedan så lagade vi köttbullar och Janssons (eller tryckte ut en sån färdig i en form och ställde in i ugnen) och så kallskuret och glögg i champagneglas. Och julmust och julsånger med Dean Martin och snöfallsscreensaver på datorn. Och så en säsongsavslutning av #DIYLife och julklappsutdelning.

Världens bästa sällskap. (Och ja, jag håller upp en köttbulle framför Leia, annars hade hon aldrig tolererat tomteluvan.)

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier