Da näs-shit

By the way, Otrivin är da shit! Tack för tipset. Tur jag har er bloggläsare. Näsan rinner ff som besatt, men nu kan jag andas genom den iaf. Man kan inte få allt, men man kan iaf få lite luft.

By the way, Otrivin är da shit! Tack för tipset. Tur jag har er bloggläsare. Näsan rinner ff som besatt, men nu kan jag andas genom den iaf. Man kan inte få allt, men man kan iaf få lite luft.
God dag världen, snoris-Linda calling! Har precis slängt i en laddning tvätt i maskinen och ska nu börja röja i lägenheten och äntligen få julpynta lite. Min låda med julpynt är totalt M.I.A (troligtvis blev den kvar hos C, att jag inte saknat den på två år kan ju tyckas konstigt dock) så jag har länsat IKEA och Rusta på julpynt så nu ska det bli fint här hemma.
Klockan fem kommer Mia (icke att förväxlas med M.I.A) och vi ska spåna på lite idéer till ett jätteroligt projekt och lite senare sluter några andra härliga bloggerskor upp för glöggande, vin och bloggskvaller.
Nu är det fram med dammvippan och till det ska jag okynneslyssna på ”Circus”. Womanajzer, woma-woma-najzer, jor a womanajser bajby!
Eftersom att planen hastigt i förkylningens namn omdirigerades från kompismys till patetiskt ensamt hemmamys så tänkte jag i alla fall få svulla lite götta där jag satt med enbart en halvgalen katt som sällskap.
Men i och med att mina smaklökar verkar ha gått på förkylningsstrejk så känns det ju sjukt onödligt att stoppa i sig en massa kalorier utan att ens få nöjet av smaken utan bara extra magdaller och gaser på köpet.
Finns det något supernyttigt och döäckligt som jag skulle kunna passa på och tugga på istället? Typ sjögräs eller nått?
På grund av rinnande snor och konstant nysande så blir jag bannlyst från Sofia och Melvin ikväll. Fullt förståeligt, ett spädbarn är nog inte superkul att ha och göra med i förkylt tillstånd. Så det blir till att sitta hemma framför Idol solo. Men om jag mår så här så kommer jag nog slockna halvvägs igenom nämnda sångprogram.
Och när jag ändå gnäller kan jag ju passa på att nämna att jag får skitont i näsan av min nässpray. Ett sprut i varje näsborre igårkväll och sedan hade jag värk i säkert en halvtimme och kunde inte somna. Jag vill ha snäll nässpray. Var finns sådan?

Ikväll gjorde goaste Jenny mig sällskap i min förkylningsmissär och vi drack glögg och åt lussekatter (som var alltför snåla på saffran. SnålCoop!) och pepparkakor. Supermysigt om det inte hade varit för detta eviga snytande och brist på smaklökar. Vi hade ett mycket förtroligt samtal, det är verkligen underbart med vänner.
Jenny är dock ingen kattmänniska och såg smått obekväm ut när Silver gjorde närmanden. Detta illustreras bäst av bilden ovan. Och självklart kan ju inte Silver med att någon inte tycker om henne utan försökte charma som bara den. Men Jenny är tyvärr inte den som är lättköpt. Silver tog nobben hårt. Just nu överkonsumerar hon torrfoder.
Nu ska jag försöka snyta ut de sista hjärncellerna så att jag slipper täppt näsa inatt. Var är nässprayen när man behöver den?
Välkommen!
Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!
På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.
Senaste kommentarer