Magi
Den här kvällen har varit surrealistisk. Minst sagt. Ja, det är Julias siggie på mitt program. Jag 'träffade' henne utanför teatern efter pjäsen och jag kan meddela att hon är ännu vackrare i verkligheten. Magi.
Den här kvällen har varit surrealistisk. Minst sagt. Ja, det är Julias siggie på mitt program. Jag 'träffade' henne utanför teatern efter pjäsen och jag kan meddela att hon är ännu vackrare i verkligheten. Magi.
Dagen har hittills gått i solens och shoppingens tecken, dollar-RA if you will (kaaaass humor). Först en sväng på ”New York's best kept secret” (som inte är så jättehemlig med sina enorma skyltar och trevåningshus), Century 21. Inte så jätteimponerande, men jag hittade en fin klänning som ska få följa med på Broadway ikväll! Century 21 ligger mitt emot Ground Zero, så det blev en stund av reflekterande också.
Sedan tog vi igen oss i solen på South Street Seaport med Snapple och Dorrito's och vårens första mjukglass. Underbart härligt att njuta av solen och den sköna brisen från East River.
Efter en massa promenerande och letande (självklart hade vi glömt kartan på hotellet) hittade vi till slut Chinatown, aka fejkvarornas paradis. Vid varenda gathörn stod en jätteliten kiness och väste ”pöösss” när vi gick förbi. Detta skulle då framstå som ”purse”. Vi nickade glatt och blev inslussade i små förråd i källare och lönndörrar bakom butiker där väskorna hängder i dröser. Jag blev med en underbar Chanel och Hanna blev med Gucci och Prada. Mycket bra dag!
Inköp nummer två! Fyndad på Urban Outfitters igår kl 20.30 innan middagen i The Village!
Det hade varit kanon om den här morgonpiggheten höll i sig när jag kommer hem! Dock tvivlar jag på det eftersom att min kropp fortfarande går på svensk tid så enligt den är klockan närmare den humana tiden två på eftermiddagen nu.
”Sex and the City” touren igår var fabulous, ett stort markerat måste för alla SATC fans som kommer till NYC! Vi fick se ett 20-tal inspelningsplatser tillsammans med klipp från just den platsen på vår över-luftkonditionerade buss (självklart blev jag förkyld efter detta). Så för dem som inte är lika nördiga som jag och minns varenda sekund av hela serien, så var det lättare att känna igen sig.
Vi gjorde tre stopp, det första var på ”The Pleasure Chest” i East Village, där den, by now, världsberömda ”Rabbiten” inhandlades av Charlotte i säsong ett. Där fanns verkligen alla sorters leksaker, hälften förstod jag knappt vad de skulle användas till, och jag har en ganska så livlig fantasi! Självklart blev det lite shopping för Lindisen innan vi hoppade på bussen igen!
Nästa stopp var vid Sarah Jessica Parkers lokala lekplats, dit hon går med sin son. Målet för stoppet var dock The Magnolia Bakery, där Carrie berättade för Miranda om sin crush på Aidan. Där hade vi en liten cupcake-picnic innan vi gick vidare till Carries hus som låg några kvarter bort på Perry Street. Alltså, helt allvarligt, jag skulle kunna tillägna ett helt inlägg till dessa underbara cupcakes, helt och fullt heavenly! Men gå dit mitt på dagen, på eftermiddagen ringlar sig köerna långa!
Väl framme vid Perry Street så var det dags för skolresa. Dessa guidade turer har fått klagomål från de som bor på Perry Street om allt oväsen som förs av fnittriga SATC fans, så medan vi var på gatan fick vi bara viska, vi var tvunga att gå på led och gruppen fick vänta på andra sidan gatan medan man, två och två, tog bild på Carrie's Stoop. Väldigt organiserat.
Perry Street ligger i den underbart vackra stadsdelen West Village där brownstones och townhouses radar gatorna. Sarah Jessica Parker bor bara något kvarter bort så vi gick på SJP-spionering, men ingen SJP i sikte.
Vårt sista stopp gjorde vi på Grand Street som i serien dubblar för Mulberry Street (som egentligen ligger i Little Italy) där Aidan's och Steve's bar ”Scout” låg. I verkligheten heter den O'Nieals och serverar grymma Cosmopolitans!
Efter touren tog vi en sväng längs Madison Avenue och suktade efter väskor som kostade mer än hela vår reskassa – gemensamt! En sväng in på Barney's väckte skobegäret med sina underbara Loubotin's och Manolo's. Jag fick dock satsa på ett billigare alternativ på Saga på Lexington Avenue.
Efter tillpiffning på hotellet och intag av min allra första Wendy's-burgare (inget att hänga i granen, fyrkantiga kött?!) så bar det av till Top Of The Rock i Rockerfeller Center. Stadens mest underbara utsikt, klår faktiskt Empire State Building enligt mig. Vi var där upp precis i skymningen och solnedgången, min favorittid på dygnet. Vyn över mitt älskade New York var slående.
Med T-banan (som är rätt enkel när man väl lärt sig den) hamnade vi sedan i The Village där vi efter lite powershopping på Urban Outfitters åt middag på Gonzo, en italiensk restaurang på west 13th där jag för första gången åt musslor. Tillsammans med spaghetti toppad med tonvis med olivolja och vitlök. Såklart. Restaurangen var näst intill omöjlig att hitta så vi var en kvart sen till bokningen. Stället såg inte mycket ut för världen utanför, men som mycket i New York så visar det sig att dessa hål i väggen är enormt rymliga när man väl kommer in. Gonzo var dock inte min favorit för veckan.
Det blev en tidig kväll som avslutades ca klockan 23 med hemskt skoskav. Jag borde veta bättre än att gå i nya skor en utekväll på Manhattan.
Par nr 1 är inhandlat! Dessa sötnosar hittade jag på Lexington Ave idag efter vår Sex and the City tour! Touren var helt underbar! Cupcakes, Cosmos och en massa fniss på ”The Pleasure Chest”!
Välkommen!
Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!
På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.
Senaste kommentarer