Med bara tår i Central Park

”I wanna wake up in a city that doesn’t sleep”.

Det är ingen överdrift. Inte någonstans. Klockan fyra imorse vaknade jag av några elaka biltutor och sopbilarna som rensade upp Project 34th Street’s arbete från dagen innan. Varje gata och aveny har ett eget renhållningsprojekt, killar och tjejer som springer omkring och plockar skräp dagarna i ända med en snitsig jacka där just deras gatas projekt har fått en egen logga. Jag undrar tyst vad det kostade bara att ta fram loggor för en 120+ gator..? Klockan åtta steg jag upp, drog gardinerna åt sidan och konstaterade på Madison Square Gardens tvskärm, ett kvarter bort, att Lunkan skulle stå för Rangers dagen efter.

Vistelsen i New York kunde inte ha börjat bättre. Inget strul på flygplatsen alls, passkontrollen, tullen och fingeravtryckslämnandet (We're in the system!!!) gick smidigt och efter en mycket snabb och behaglig taxiresa mötte vi ett strålande Manhattan där folk var ute och firade påsk som bäst. De verkar ha för vana att klä ut sig på påsksöndagen istället för skärtorsdagen och då föredragsvis i väldigt färggranna och innovativa hattar.

Vi lämnade av vårt bagage på hotellet Regency Inn & Suites runt 14 lokal tid och knallade norrut mot Times Square. Dagen bestod mer av att titta uppåt än nedåt men vi bestämde oss för att köra turistgrejen rakt igenom första dagen och äntrade varje gata med kamera och videokamera i högsta hugg. Under några få timmars tid hann vi beta av galenskaperna på Times Square, påsksöndag i St Patrick's Cathedral, stora delar av 5th avenue (kändes oss liiite för turistiga för att glida in på Chanel dock) och Central Park. Att kunna ligga i linne med bara tår i gräset och lapa sol den 16 april när det regnar hemma i Borås känns inte fel någonstans.

På tillbakavägen från parken tog vi 8th Avenue söderut och svängde förbi Columbus Circle där denna fantastiska scen av ”Sex and the City” spelades in.

När vi nästan var ”hemma” igen så sprang vi bokstavligt talat på Ed Sullivan-teatern där Letterman spelas in och bestämde oss för att gå in och titta. Då visade det sig att man kunde delta i ett lotteri om biljetter till showen, så vi var inte sena att hoppa på den vagnen. Tyvärr så blev det inga biljetter för oss.. 🙁

Efter en välbehövlig dusch och tillpiffning bar det av till TAO, en Asian/Fusion-restaurang på 58th/Madison som verkligen var definitionen på ”inne-ställe”. All the beautiful people var där. Den underbara maten, vinet och cocktailsen var icke att förglömma, för att inte prata om inredningen. Större Buddha-staty har jag nog aldrig sett. Svårt att gnida den killen på skallen för good luck. TAO är ett måste om du kommer till New York.

Framme!

Nu är vi äntligen framme! Det är 16 grader varmt å vi ligger i Central Park och solar! Helt underbart!

Uppe i det blå!

Nu är vi äntligen på väg och idag flög vi verkligen High Style! Gratis alkohol, kuddar, filtar och det bästa av allt, en alldeles egen tv! I huvudstödet framför har de byggt in en liten praktisk skärm där man kan kika på film, lyssna på musik, spela spel och om man är ett riktigt wild child så kan man titta på kameror som sitter längst fram och under planet. Riktigt läskigt när man börjar gå ner, och ännu värre när man landar! ”NU tar vi mark.. nää.. NU.. näää… NU!” Det tog en mindre evighet att komma ner på marken och vi var nästan säkra att vi skulle krascha. Flygvärdinnan hade jättekul åt oss där vi satt och iiiiihhade. Det var dock underbart när vi flög över Grönlands glaciärer, har nog aldrig sett något liknande!

Planet var nästan tomt vilket passade oss perfekt. På detta sätt kunde vi glatt breda ut oss över en tre fyra säten, sno åt oss lika många kuddar och nanna gott på flyget samtidigt som ”Walk the Line” sprakade i hörlurarna. Nästan som att sova framför tv:n hemma på soffan. Bortsett från det faktum att vi var ungefär en mil upp i luften förstås.

Veggokäket på flyget var riktigt bra! Småsurt Cabernet Sauvignon dock. Efter åtta timmar på ett flygplan så hängde håret och ansiktet kändes snustorrt, trots flitigt användande av MUS Facemist. Då var det rätt skönt att komma av planet. Och vad är det första vi ser genom Newark’s enorma glasfönster? Jo, IKEA. Of course.

Och kan någon berätta för mig varför jag alltid piper i säkerhetskontroller? ”Spread your legs miss!”

New York, New York!

statueofliberty.jpg Nu bär det av!!

Imorrn bitti klockan 8.00 kommer planet att lyfta från Landvetter och vårt äventyr har börjat! Men bloggen får inte sin välförtjänta vila för det. Nejnej! Jag kommer mobilblogga så ofta som möjligt och blogga ”vanligt” om jag hittar någon dator!

Pirr i magen!!

Måste packa klart nu. Det känns som att någon slagit mig i huvvet med nått hårt, jag är grymmetrött så det blir snabbpackning. Tur att jag skrivit packlista så jag har något att gå efter. Men jag har fortfarande ett skoproblem. Är fyra par för mycket? 😉

Watch out New Yorkers, here I come!!

Påskkärringen!

060415

Topp, H&M
Kjol, H&M Rowells
Bälte, Vero Moda
Skor, Bianco

Nu ska jag iväg på ICA och handla påskmat och en MASSA godis! Håll tummarna för att inte all sylta är slut! Sedan ska jag plocka upp pappsen och så ska vi fira!

Men vad firar man egentligen på påskafton? Jag menar, långfredagen vet jag ju med all tragik och söndagen så vaknade han ju igen. Men vad gjorde de på aftonen? Och var kom påskharen in i bilden? Jag ska grubbla på den medan jag snaskar godis.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier