Måstemåstemåste
Idag måste jag verkligen diska. Men det är så tråkigt att diska. Nästan lika tråkigt som att dammsuga. Fast inte riktigt. Dammsugning tar nog det mesta.
Och så den evigt gapande kåt-katten. Och det regnar. Vilken härlig dag.
Idag måste jag verkligen diska. Men det är så tråkigt att diska. Nästan lika tråkigt som att dammsuga. Fast inte riktigt. Dammsugning tar nog det mesta.
Och så den evigt gapande kåt-katten. Och det regnar. Vilken härlig dag.
Så var det dags igen. Ostbågetajm. Kisse är kåt. Och hon låter resten av världen veta det. Hon ser helt galen ut och försöker bli påsatt av allt från C's tår till stolsben. Desperate kitten, ey? Just nu försöker hon med min datamus. Tanken var rätt…men ändå.. jättefel.. *hrm*

Nu har man fräschat till kalufsen också inför det stora klivet över pölen på söndag! Jag tog mest topparna och klippte upp det på hjässan så att jag får lite volym i mitt bebishår.
Men jag gjorde en stor förändring. En sådan som man bara gör några gånger i livet. Jag flyttade på benan. Spännande, eller hur? Jag har alltid haft benan till höger men kom ju på att eftersom jag tycker det ser bäst ut så ser det ju egentligen bäst ut på andra sidan, för att, duh, spegel! Plus att jag har en virvel på höger sida som skulle göra mig jättepoppis om 80-talsfrillorna med jättetuperad lugg kom tillbaka, men kanske inte är så häftigt just nu.
Sedan har jag varit med Marie och tittat på lite lägenheter, hon verkar ha kommit till ett beslut nu. Ska bli så underbart att ha henne tillbaka i Borre!
Pappa är hemma från sjukan nu. Skönt, men problemen på hemmaplan har tyvärr inte försvunnit under hans sjukhusbesök. Hoppas att det håller sig någolunda lugnt medan jag är borta, jag vill inte komma hem till nån sjuk pappa igen, ya hear?! 🙂
Nu ska jag iväg till terapeuten. En liten udda tid idag, men det är för att C ska följa med och skrynkla hjärna han också. Mysigt värre.
Och så regnar det. Men hey, det är ju Borås!
Moder Natur märkte ganska snabbt av att jag utmanat henne i mina highwater-brallor och högklackade loafers, och började elakt snålblåsa runt fotlederna. Hon hotade med regn också en stund, men det var nog bara gult kort.
Jag undanmanövrerade henne genom att smita in på H&M och inhandla en underbar tubtop-klänning i skönaste trikå, svart- och vitrandig. Kan kläs upp och ner, eller bara has som strandklänning. Den ultimata sommarklänningen! Så förlåt, jag lovade att jag inte skulle shoppa mer innan NYC, men damen vid provhytterna stod och packade upp dem och praktiskt taget dinglade godbitarna mitt i synen på mig, så vad ska en flicka göra?
Och så den underbara facemisten från Make Up Store. Men nu är det köpstopp. I exakt fem dagar. Sedan bär det av!
Topp, Gina Tricot
Highwater, H&M
Bälte, Tiger
Skor, Bianco
Solisar, Gucci
Lackkuvertväska, 2d hand
Nu ska jag och C upp till pappsen på sjukan och hälsa på och förse honom med lite proviant (godis och tidningar). Sedan ska jag träffa Urr-Urr på stan och fika och sedan blir det lite nödvändig shopping inför resan. Ni vet, mini-duschkräm, mini-schampoo, mini-lotion och så facemist från MUS!
Ciao!
Välkommen!
Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!
På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.
Senaste kommentarer