När två blir en

Jag vaknade mitt i natten och såg C sova mitt framför mig. Jag låg på sidan och han med, mot mig. Våra täcken hade glidit upp och låg runt låren, och vi hade flätat in våra ben i varandra för att hålla värmen. Han snusade tyst och hans ögonlock fladdrade lite, han drömde. Jag strök honom över kinden och över håret och pussade honom försiktigt på pannan och la mig tillrätta framför honom igen. Ibland är det bara så mysigt när två blir en.

Katter är som barn, fast annorlunda

Katter är ungefär som barn. Iallafall när de vill ha nått. Nedan följer vår morgonrutin med Mitzi.

Mitzi kommer intassandes i sovrummet:

M: Meeeooooww!!

Linda: Nej, du får inte gå ut idag heller!

M: Meeee!! Meuoo!! Meouuuwwww!!!

L: NEJ! Du får inte gå ut! Sluta tjata och gå härifrån!

M: Meeuu…. (Tassar ut med svansen släpandes längs golvet.)

Plansmidare på heltid

Nu har jag surrat med New Jersey's #1 stalker och hon ska fixa så jag får lite one-on-one med Miss Pretty Julia. Hon har koll på när hon kommer, var hon går in och vad hon använder för toapapper (det sista var inte riktigt sant). Själv träffade hon henne i lördags och jag vet att jag kommer agera precis lika urflippat som henne om jag får träffa Julia. Mind you, jag har varit ett urflippat fan i 16 år, nu kanske jag äntligen får utlopp för det, mer än sajten dårå.

Jag vet att folk (som inte känner mig) tycker att jag är galen som allvarligt (jo, helt) kommer stå och vänta utanför teatern i typ tre timmar bara för att få träffa en människa som inte har nån aning om vem jag är. Men vet ni vad? Jag bryr mig inte. Jag ska vara fjortis bara en kväll. Och det ska bli jävligt kul!

Nu är jag trött. Fruktansvärt svammeltrött. *zzz*

Thank You Internet!

Ibland är bloggosfären bara bra. Jag har funderat ett par veckor på var jag ska hitta en bra fuktighetsspray, vill ha till flygresan till NYC, och så surfar man in till Helena och snipp-snapp-snut så var problemet löst!

Vår i luften!

Nu är verkligen våren i luften. Jag tog en liten kvällsprommis med Marie till stationen runt nio och det var inte alls kallt! Alldeles lagomt friskt i luften och solen hade inte ens helt gått ner. Jag älskar våren!

Jag var uppe och hälsade på pappa tidigare. Han såg ut som en hjälplös liten kattunge med slangar och hemskheter som höll fast honom vid sängen. Han blev genomsvettig bara av att sitta upp. Älskade lilla pappa. Men han kommer bli bra. Hans dåliga hjärta får han leva med, men som han säger själv, ”Ont krut förgås inte så lätt”. Han har ett par kattliv kvar.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier