*Trumvirvel*

Något sent om sider, men här kommer iaf dagens outfit:

060407

Blå/vitrutig skjortblus med liten puffärm, Vero Moda
Bälte, Lindex
Jeans, Lindex

Idag har jag varit ute och flängt från halv elva tills nu, klockan fem, och jag är helt slut. Hur i hela friden ska flickstackarn orka börja jobba igen nån gång?

Älskar dig pappsen, du vet var min postlåda bor om du behöver mig. *kram*

Ibland måste man faktiskt kliva upp före tolv

Imorse var jag uppe tidigt, med mina mått mätta, det vill säga före tolv. Tanken var att jag skulle släpa mig upp vid nio. Den tanken var god. Klockan tio tyckte Puzzi att jag hade snoozat nog och började naffsa smått i mina händer så då var det bara att snällt kliva upp och ge föda till de små liven.

Mötet på arbetsförmedlingen gick bra, min handläggare (vi får se hur länge hon blir det, man har en tendens att bli runtskickad där) var jättetrevlig. Hon hade dock en väldigt irriterande, gråtonad utväxt på sitt blanka, röda Loréal-hår. Because she's worth it. Anyway.. vi kom inte fram till så mycket eftersom Peter hade rört ihop några saker i sitt söta huvud så vi får ta det när jag kommer hem från NYC. Det ser lovande ut dock.

Nu sitter jag hemma hos pappsen och bloggar, jag ska ta med honom på en utflykt till Sjöbo Vårdcentral och införskaffa mitt senaste sjukintyg. Sedan ska vi handla lite käk och göra Knalleland en sväng. Vi är båda flat broke så det blir inga utsvävningar.

Dagens outfit kommer senare, den sitter inspärrad i en kamera hemma på Parkstan.

Solen skiner. Seglarskorna är på premiärtur. Det är en bra dag idag iaf. =)

Kelsjuk vid fel tillfälle

Varför ska Mitzi komma och spatsera framför mig på skrivbordet och stoppa sin enormt pälsiga svans i mitt ansikte precis när hon varit på lådan? Ew. Det luktar inte gott.

Nu går jag och lägger mig i mina nya, fräscha sängkläder. Natti.

Sticka för brinnande livet måste jag nu

Nu har jag lyckats slänga in en ”Dagens Lindis” här på sidan med. Dutti idiot. Så ”daglig” vet jag inte om den blir, men jag ska försöka. Det kan dock bli lite boring om jag bara sitter hemma i sweats och surfar, inte så rå-sexay direkt.

Både Färjestad och Frölunda vann så båda pojkarna blev glada i slutändan. Det var en fasligt stoj där ute i vardagsrummet. Finalen(erna?) blir nog mer dramatiska. Jag får sitta i sån ”Ivanhoe” rustning i mitten och försöka avblåsa utbrott från båda lägren. Jag måste ju hålla på Frölunda iaf. Lite tyst och försiktigt i min rustning. Måste ju vara trogen min man.

Nu ska jag återgå till min stickning och ”24”. Jag hade ju missat att Elfsborg-Blåvitt matchen var nu på måndag. Jag trodde jag hade en hel vecka på mig. Men icke. Så nu blir det till att sticka tills fingrarna blöder. Men först måste jag välja outfit inför imorgon. Viktigt. M-m.

Upbeat

19.03

Jomen självklart. När man till slut har bestämt sig för att droppa hela det-är-så-synd-om-mig snacket för idag, så funkar självklart inte bloggen. Så jag bloggar i notepad just nu.

Jag är hungrig. Trots att jag åt pyttipanna för typ 2 timmar sedan. Jag har ananas, physalis och chips (light) på lut. Hmm… Ska nog hälla i mig en massa påskmust (light) iaf. Must är en av mina besattheter, behov, neeeeds. Whatever. I like it.

Jag måste köpa nya diskhandskar. Diskhandskar med hål i fyller inte riktigt sin funktion. Och så ska jag falla för reklamen och köpa Vanish. Har en elak fläck på madrassen. Fråga inte.

Det är hockey om en timme. Frölunda måste vinna annars är de kaputt. Jag vet detta enbart för att C har en mössa med Frölundatryck på. Need I say more? Han satt med mössa inne och kved för någon vecka sedan när det inte gick så bra. Sen åkte mössan av. Det jobbiga ikväll är att vän Dola vill se Färjestad matchen. Som går samtidigt. För att han gillar Löfbergs Lila. Fightfightfight.

Det luktar konstigt i mitt kylskåp. Nog dags för en uppdatering. Inte av kylskåpet dårå. Av maten.

Inspiration till detta underbart yra inlägg tillägnas SnyggMary.

Sheit! Nu är det ju BB! Jessica kan ju ha cancer! Förra veckan var hon gravid. Och nu ska hon tydligen gifta sig med. Jaja, det blir aldrig boring BB.

UPDATE. Blev till att smaska physalis. Fast jag lyckades nog äta bladet med. Det ska man nog inte göra. Det smakar inte gott.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier