När dottern får ta hand om pappsen och tvärtom

Idag har jag umgåtts med pappsen som har det lite jobbigt i livet just nu. Vi satt först hemma hos honom och surrade i ett par timmar och sedan sa hungern ifrån så då drog vi oss ned till Alléterassen och intog en pizza. Det var mysigt. Det är härligt att umgås med honom igen, att ha sin pappa tillbaka. Även fast han känns mer som en vän än som en förälder, fast på ett bra sätt.

Det är häftigt att se så mycket av sig själv i en annan människa, även utseendemässigt. Att jag känner honom så bra, fast vi har varit utan varandra så många år. Jag behöver bara se till mig själv, så vet jag hur han funkar. Och det stämmer alldeles för ofta! 😉 Han är stolt över mig säger han. Det är skönt att höra. Speciellt på dagar som man själv inte är speciellt stolt.

Vad jag gjorde igår? Jodå, ännu en After Work. Nu får det f*n vara slut på dumheterna för min del. After Work utan att ens arbeta. Går inte riktigt ihop.

På fredag ska jag på möte med arbetsförmedlingen. Nu ska det bli till att ta tag i sitt liv. Jag har nog sällan känt mig så mycket som en förlorare som idag.

Har man inget liv så får man skapa ett

060404 - After Work

Jag vet. Jag har inget liv. Detta försöker jag motarbeta genom en After Work med vapendragarna på *förra* jobbet ikväll. En lugn after work.

Och DET SNÖAR! Jag lovar det är bara för att jag vågade ta på mig sneakers idag. Skäms Linda, skäms!

Klänning, H&M
Linne, H&M
Leggings, B.Young
Mormorskängor, Din Skor
Bälte, ASOS

Dagens Outfit 060404

060404

Det finns fortfarande inget bröd i skafferiet så jag börjar dagen med att bege mig till det lilla lokala bageriet och införskaffa färskt bröd. Solen lyser så nu tror jag banne mig att jag ska inviga Guccisarna! Och kanske mina sneakers med! Ojoj, vilken dag!

Top, B.Young
Väst, H&M
Jeans, Lindex
Bälte, H&M

Trött, trött och så lite trött

Jag vet inte om det är det här konstiga vädret eller det faktum att jag sover alldeles för mycket, men jag har varit helt slut idag. Och haft en härlig huvudvärk, kan tilläggas. Jag lyckades träna, vilket var ett mindre mirakel, och göra kycklingsallad, också ett mindre mirakel, men utöver dessa två kraftansträngningar så har jag mest bara legat i soffan och glott på tv.

Klockan kvart över åtta orkade jag inte ens lyssna på teven längre utan stängde av den och somnade på soffan. Vaknade gjorde jag ganska nyss, lagom för att släpa mig ned i tvättstugan och hänga den sista maskinen. Nu ska jag stupa i säng. Shit, det känns som om jag varit uppe ett dygn!

Linda, signing off väldigt tidigt för att vara en nattmänniska. Vilken dygnsrytm gick jag på nu igen?

Dagens status

Plats: Hemma
Gjort: Tvättat, tränat
Planer för resten av dagen: Mera tvätt, duscha, göra kycklingsallad
Humör/tankar: Känner mig rätt hopplös idag. Träningen ger inget, vågen står still.
Äter/dricker: Vatten
Outfit: Svettiga träningskläder just nu, ska strax in i duschen.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier