Ge något tillbaka..

Idag har jag sett Julia igen! *tihi* Helt underbart! Den här gången förberedde jag mig faktiskt något och köpte en blomma till henne och skrev ett litet brev. Jag räckte över den till henne när hon skrev autografer utanför teatern efter matinén och hon tackade och log. När hon hoppade in i bilen med blomman och kortet snurrade det verkligen i huvudet! ”Det är är min blomma, hon har mitt kort! För två minuter sedan höll jag i den och nu har hon den!” Helt sjukt. Jag hoppas verkligen att hon läste brevet, men eftersom det var den enda blomman hon fick så är chanserna rätt goda! 🙂

Det var våra ”Three hours of Rain” utanför teatern. Jag och Hanna mötte upp Lisa, Val och Rico från JRF klockan halv två utanför teatern. Där väntade vi snällt till ungefär halv fem då Julia kom ut, men då hade vi första parkett. Eller.. tanken var att vi skulle ha det, men smarta som de var (*argh*) så flyttade de ett gäng av dem som hade biljetter och Playbills framför oss, så vi såg knappt nånting för allt folk och alla paraplyer. För jo, nu hade regnet kommit till New York. Men det gjorde mig inget. Jag fick till slut ge något tillbaka.

Jag vet inte om det är New Yorkers generellt eller om det bara är det att det finns mer konstiga typer där, men en oroande mängd av dem har för vana att prata med sig själva när de går gatorna fram. Jaja, då får de iaf svaren de vill ha.

25 grader varmt och sol!

Här sitter vi på Luna Park i Union Square och lapar sol och äter lunch. Idag har vi shoppat på Victoria's Secret, mina bröst är enorma i usa, DUBBEL-D!! *stora ögon*

Varmt väder och jazz

”If this is wrong, I don't wanna be riiight!” Citat från en maja-påverkad homie som verkligen was ”feeeelin” Hanna.. och hennes vackra ben då, självklart.

Idag har det varit varmt, och då snackar vi närmare 30 grader! Solen har legat på och det är underbart men kanske något varmt när man knallar omkring och turistar i en storstad som New York. Lunch åt vi på Luna Café i Union Square, ännu ett ställe känt från SATC. Caféet har endast uteservering, så de är väldigt beroende av vädret. En dag som denna var stället packat med New Yorkers som avnjöt försommaren.

På kvällen blev det middag på Garage, en jazzrestaurang på 7th & Grove. Jättemysigt ställe med underbar mat och jättetrevlig personal. Ett måste för jazzälskare. Jag kunde knappt sitta still under middagen och satt och scattade jag med. Killen i bandet hade verkligen fingerfärdigheten dooown på basen!

Något som slog mig är att jag och Hanna måste se rätt världsvana och hemma ut i NYC för några gånger varje dag kom folk fram till oss, inklusive amerikanare, och frågade oss efter vägen till olika ställen, adresser till butiker och restauranger. Ännu roligare var att vi faktiskt hade svaren till iaf hälften av människorna! 🙂

Opening night och min allra första pedikyr!

James Gandolfini, Susan Sarandon och Tim Robbins, borgmästaren, Marcia Gay Harden och Oprah! Det var några av kändisarna som klev ut på röda mattan igår för att se Julia göra premiär på Broadway i ”Three Days of Rain”. Vi var på första parkett för galenskaperna, tillsammans med Mark från JRF som faktiskt hade lyckats få biljetter till premiärkvällen. Det var hyffsat lugnt och sansat, ända till Oprah dök upp, då blev folk som galna! Det var faktiskt småhäftigt att stå 3 meter ifrån Queen Oprah. Dagen efter hamnade jag på ABC's morgonnyheter där jag stod i myllret och väntade på kändisarna. My two seconds of fame.

Efter hela ”frenzyn” var över drog vi oss tillbaka till hotellet eftersom jag dragit på mig en elak förkylning och efter allt gapande och surrande med Mark, tappat rösten totalt.

Vi blev med skor igen igår. Hanna blev med 2x Carlos Santana och jag blev med JLo och BCBGirls efter en underbar timme med Lynda på Macy's skoavdelning, också känt som Paradiset på Jorden. Hade pengarna inte tagit slut så hade vi nog kunna stanna där i ett par timmar till.

Istället slog vi oss ned på dagspat Green Tea Nail där vi avnjöt två timmar av pedikyr och manikyr. Gudomligt! Men nagellacksborttagning är inte skönt att få i skavsår. Så undvik det. Jag förstod knappt ett ord av vad den kinesiska ägarinnan sa så till slut så gick hela kalaset på ungefär det dubbla än vad vi trodde från början. Oh well, är man på semester så är man. ”Maaggalliiiin?” (Magazine dårå…)

Dagen jag “träffade” Julia Roberts

Det vackra vädret håller i sig, idag ska temperaturen ligga runt 72F, 22C, niiice! Även denna resa är det The Weather Channel som rullar på tv:n, underbar kanal, speciellt när de säger att vi ska få fint väder! Amerikanare har dock en tendens att göra precis allt spektakulärt och enormt, till och med väder. ”TONIGHT, the TOP ten storms in United States HISTORY! Do not miss this MINDBLOWING show!” *paus*

Igårkväll såg jag Julia Roberts live för första gången. Surreal, but nice! 😉 Det var magi, det går inte att förklara hur det känns att efter 16 år äntligen få träffa sin förebild. Corny, sure, men helt underbart var det.

Pjäsen, ”Three Days of Rain”, var riktigt bra, men jag måste erkänna att Bradly Cooper och Paul Rudd bar pjäsen, iaf i första akten. I andra akten fick Julia lysa, med sin sydstatsaccent, sitt leende och det där underbara skrattet!

Efteråt var vi snabba ut och blev slussade till scendörren där Julia en kvart senare kom ut och skrev autografer. Hon var vacker, mycket mer så i veckligheten än på film/bilder. Hon log och pratade med fansen och signade varenda Playbill (programmet) som hon kunde nå. Efter att hon åkt iväg i sin SUV så kom sötnosen Bradley ut och skrev autografer han med, vilka ögon killen har! Och ja, tårarna rann när Julia åkt iväg och jag kunde ta in vad som hänt. Men det hade vi väl väntat oss.

Innan teatern mötte vi upp med Linda Bee på restaurangen Thalia där vi åt Pappardelle, drack underbart Pinot Noir, flirtade med servitören och pratade om året som gått. Linda bor nu i Brooklyn med mannen i sitt liv och jobbar fortfarande som modell lite här och där. Hon hade precis varit på en audition, för vad hade hon ingen aning, men hon hade sin bok med sig så vi fick se, sedan jag såg den sist hade hon kompletterat med ett gäng riktigt imponerande bilder!

Igår var en riktigt bra dag från början till slut, bortsett från elakt skoskav dårå.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier