Derailed

Hade inga direkt förväntningar när jag slog mig ned ikväll framför tv:n med en pizza och ”Derailed”. Hade hört att det skulle vara lite av en drama/thriller, men första halvtimmen gick och inte mycket annat hände än en liten flirt på ett tåg som ledde till en liten affair på ett sunkigt hotell.

Sedan satte det igång och manohman vad man satt på nålar. Mycket, mycket bra film. Både Clive Owen och Jen Aniston levererar riktigt bra i den. Så har du en trist vårkväll, som ikväll när det regnar, go get.

Nu ska jag sova och jobba på att vända tillbaka dygnet igen. Igen.

Min New York blog

Äntligen har jag lagt in alla mina inlägg från NYC från min anteckningsbok till bloggen. Du hittar dem i ”I ♥ New York” kategorin, nyaste inlägget först, så börja bakifrån! :). Jag ska sammanställa en liten ”Missa inte” lista med shopping, restauranger och dylikt med, samt självklart ta bilder på resultaten från mina shoppingturer.

Om ni mot alla odds har missat bilderna så finnes de här! 🙂 Enjoy!

Gullegullegull!

Klockan börjar närma sig halv sex på fredagkvällen och jag är fortfarande inte riktigt människa. Jetlag tillsammans med alldeles för sena nätter är väl kanske inte det bästa sättet att få ordning på dygnsrytmen igen.

Ikväll kommer min älskling hem från Afrika och då ska här firas! Vi har inte setts på nästan två veckor nu så ikväll blir det en hel massa cooooande och gullande. Jag har köpt martinibubbel, massa goda ostar och kex och vitlöksdränkta oliver till loverboyen min. Fick precis ett mess av honom att han kommer hem från ”det här j-la skitlandet”. Hmm.. antar att de inte haft det jättebra. Synd. Men det ska bli jättekul att bara sitta och prata om allt man sett och gjort. Att resa på olika håll är inte så fel alla gånger.

Trafikstockning klockan nio en onsdagkväll

Jag var ikväll så illa tvungen att trotsa den elaka jetlaggen och bege mig utanför lägenhetens fyra väggar för att inhandla lite föda. Kylskåpet ekade ledset och det som faktiskt fanns där hade nog när som helst utvecklat ben och travat iväg alldeles självt.

I slitna jeans, keps (??!!) och en jättestor och mysig collegetröja med trycket New York City tog jag Goffen och begav mig till ICA. När jag kom ut från ICA, en halvtimme senare och en massa påskmust (bl.a.) rikare så förvånades jag över mängden trafik som rörde sig ute på Knalleland. Klockan var ju ändå närmare nio på en onsdagkväll. Så slog det mig. Fotboll. Crap. Så inklusive en sväng via McD's Drive In (oooorkar inte laga mat) så tog hemresan ca 40 minuter. En sträcka på ca 2-3 km. Och så missade jag halva Top Model. Kanske ska planera mina matinköp till en tidpunkt då inte Elfsborg spelar för fullt hus.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier