Vitala problem är my specialty

Hmm… svarta leggings och vit volangkjol ovanpå? Kan det vara en smårolig kombo kanske?

Imorrn ska jag på möte med FSK och AMS, ännu ett sådant möte som ska ha en avgörande mening för vilket håll jag ska vända mig i framtiden. Jag la fram mina planer/önskemål att tillbringa en tid i New York för C idag, det mottogs väldigt bra, han förstår att jag måste göra vissa saker. Upp och ner, fram och tillbaka går känslorna.

Uteserveringssäsongen är invigd!

Solen sken och lockade ut mig igår och Babbel räddade oss från att behöva sitta inomhus. Så där hamnade vi, på Babbels uteservering med ett glas vin och kycklingspett. Så nice, så nice. Solbrillorna satt fast på näsan fram till niotiden så solen hade börjat gjort sitt. Våren har verkligen kommit!

Idag ska jag dra på mig kjol och spatsera ner till staden. Några elaka moln vågar visa sig men har jag bestämt mig för att ha kjol, så kan inga små elaka moln stoppa mig!

Sedan kanske det blir en sväng till Lager 157 i Gällstad och spana in pappsens nya lya. Ciao!

Varmt väder med ovälkommen odör

Idag skiner faktiskt solen och termometern visar på bekväma 17 grader. Om inte katten hade skitit på kontoret så hade dagen faktiskt börjat riktigt bra. Lite kattskit lägger som lite sorti på stämningen. Och odören.

Just nu sitter jag och väntar på att C ska se färdigt på senaste avsnittet av Prison Break så att jag kan få tillgång till tv:n. Jag tänkte göra ett tappert försök att återuppta träningen igen, med hjälp av Davina, efter tre veckors slöhet.

Verkar som att morgondagens After Work går i stöpet om ingen annan än Rådis öppnar en fabolous uteservering lite snabbt. No more booze för de skattesmitarna. Sheit.

Nu blir det workout och tonvis med svett! See ya!

Road?

Självklart tittar sol-fan fram när man redan bestämt sig för att sitta inne ikväll. Och nu är redan Rådhusets terass överfull av folk som faktiskt var inne i stan lagom till solens återkomst.

Jag får roa mig med tvätt, disk och ett träningspass som sitter fruktansvärt långt inne idag.

Big Momma och Victoria’s Secret

Victoria's Secret har inte bara de sexigaste, utan också de skönaste underkläderna som går att få tag på. Att de sedan har en underbart kompetent personal är ju inte direkt ett minus.

När jag under min resa till New York vandrade in på VS var det nästan som att knalla in direkt upp på runwayen. Deras skyltningar är extremt glammiga och sexiga, det finns nästan mer personal än kunder som erbjuder shoppingväskor, doftprover och sin expertis. Shoppingväskor är något som finns nästan överallt på klädaffärer i New York, det är som en variant av en varukorg, fast en (ofta) halvt genomskinlig väska där man kan lagra sina tilltänkta inköp och slänga över axeln för provning. Ett klart bättre alternativ än att ha den ena armen full med kläder utan att istället vara helt fri att flanera runt med båda händerna bland allt som butiken har att erbjuda.

Jag stod som bäst och klämde på ”the best push-up bra ever” då en storväxt, mörkhyad kvinna (tankarna går direkt till ”big momma”) kom fram och frågade ”What can I do for you love?”. De kallar alla sina kunder för ”love”, ”honey” eller ”baby”, ett litet charmigt inslag. Jag förklarade att jag skulle vilja prova den mirakulösa bh:n och kvinnan frågar då självklart vilken storlek jag har. Eftersom jag inte har någon aning hur man översätter 80C till amerikanska mått så fick hon helt enkelt mäta mig. Så där stod jag mitt på VS och fick hyllan mätt av Big Momma. Hon skrattade gott åt min naivitet och proklamerade högt och tydligt ”Baby, you are in NO way a C, this, girl, is a Double D rack!”. Med ögon stora som tefat tog jag min dubbelD och entrade provrummet. Och självklart. Den satt som ett smäck.

Nu, så här efteråt, när jag provar mina bebisCkupor hemma så inser jag ju att hon hade ju rätt. Stackarna håller ju på trilla ut. Så det blir till att inhandla nya underkläder som faktiskt täcker hyllan. Och väldigt gärna på VS. Synd bara att en enda stackars BH ska kosta 400 spänn. Men jag kan faktiskt intyga, det är värt pengarna. Denna skulle sitta vårfint. Eller kanske denna, med lite solbränna. Sexay!

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier