Lite trevande sker det, mitt återtåg tillbaka till livet.

Efter mitt lilla klantande i fredags så tågade jag idag till arbetsförmedlingen för att åter igen försöka få till det där mötet. Denna gången blev jag mottagen med öppna armar av de två män som håller i mitt återtåg till samhället.

Från och med den 30 juni är jag inskriven i ett projekt som heter Nytt Arbetsliv och har för avsikt att få tillbaka mig in i arbete igen, eller iaf någon slags aktivitet. Det kan handla om praktik, utbildning eller dylikt, men jag ska äntligen få aktivera mig igen! Jag kommer nog inte att börja med något direkt jobb eller så förrän till hösten, men nu är det på rätt väg iaf! Weei!

Det tänker jag fira med en liten afterwork i solen. Underbara sommar välkommen!

Pollenet har hittat mig till slut

Jag har aldrig haft problem med allergier, jag var ett lyckligt, skonat barn som aldrig snörvlade på våren eller behövde speciella lappar till skolmatsalen (dock försökte jag slå i fröken att jag var allergisk mot fisk en gång. Det gick hemskt fel och jag blev sittandes, lidande med min fiskgratäng långt in på eftermiddagen). Mamma trodde att jag var allergisk mot antingen dun eller kiwi ett tag (vari likheten ligger vet jag ej) eftersom jag fick utslag i armvecken, men det gick över.

Pollenchocken har kommit över mig. Jag snörvlar och nyser och hostar och har mig. Jag är ganska säker att jag till slut fallit offer för pollenallergin, jag var förkyld för några veckor sedan men på bättringsvägen och så nu bara pang, så avverkar jag igen snorpapper på löpande band. Jag ska väl vara glad att jag slipper ögonkliet iaf (ta i trä *knackknack*).

Skor sviker aldrig!

060508

Äntligen var det dags för en ny outfitbild (Försök bortse från det livrädda ansiktsuttrycket)! Min lilla IXUS I verkar ha gått i himlen in, och min Nikon D70 är inte sådär jättesmidig att ta outfitbilder med så det har som inte blivit av. Men idag lyckades jag! Klänning i det underbara vädret och iväg till Gällstad bar det. Tittade på pappsens superfina nya radhuslägenhet (hade tagit den själv om den inte legat 4 mil ut i skogen) och sedan en sväng till Lager 157. Jeansen var som vanlig passande pygméer utan höfter och t-shirtsen, well, näe. Mycket fint fanns, för er som är storlek mindre men inte för en mindre bjässe som jag.

Men så kom jag till skoavdelningen, den avdelningen som aldrig sviker. Skor passar alltid. Så det blev två par. Ett par svarta, med rund tå och bred klack (som jag jagat i månader) från SthlmDG och ett par vita ballerinor från Betty Blue. Till det skamliga priset av 600-nånting kronor. Berry, berry najs!

DenStoraÖverraskningen i lördags var superduperkul! Det var Jessicas möhippa som gick av stapeln och eftersom hon inget visste och lurkar här ibland så var det bloggförbud för Linda. Och jag lyckades hålla hemligheten! Yey me! Det blev picnic i Trädgårdsföreningen, en tur på Göteborg Spa (faaaalig babuscka där) och sedan lite skivinspelning innan det bar av på Nivå. En underbar dag i underbart sällskap. Tack så mycket tjejer, vi ses på bröllopet! 🙂

I have an addiction, sir!

060505-shopping-04.jpg Det är fredag, solen skiner så härligt och jag har precis intagit helgens första martini. Livet kunde varit värre. Jag är trots detta fruktansvärt rastlös och varenda människa jag känner (båda två) är antingen bakis eller bortresta eller bara rakt av tråkiga. Och jag som har slingat håret idag! *lägger sig ner på golvet och trotsar alla en stund*

Imorse släpade jag mig upp ur sängen runt nio för att hinna till mötet som jag hade inbokat klockan tio. Bara för att sedan upptäcka att oj då, det var visst inte idag utan på tisdag. Happ, så fick man precis en hel massa tid över. Dagen inleddes då istället med frukost i solen på Café Latte, bestående av en ost/skinksmörgås och isté. Därefter snyltade jag på jobbets bläckpatroner för att få ihop min del av DenStoraÖverraskningen. Sedan bar det av ned på stan. Och detta slutar som ni vet aldrig väl. När jag var klar inne på Gina Tricot ufbröt kassörskan bubbligt, ”Oj, det var storhandling idag!”. Öhh.. hrmm… näääe? Bara en klänning, en topp, ett linne och en bolero? Okej då. Forgive me father, for I have sinned.

Jag gjorde misstaget att titta mig i en av de tusentals speglar som finns på Gina, H&M, Lindex etc på stan och insåg att jag såg rätt så bedrövlig ut i håret. Så kan man ju inte se ut när DenStoraÖverraskningen går av stapeln. Så efter att ha sprungit runt som en mindre dåre (och dragit på sig ännu värre skoskav vill jag tillägga) hittade jag äntligen en vänlig själ som ville ta sig an min kallufs (eller, rättare sagt, inte var inbokad hela förbaskade dagen). Anna på Click slängde på mig en gräsligt ful slinghätta, som tack och lov gav ett bättre resultat än vad hättan hintade till. Resultatet ser ni nedan. Klicka så blir jag stor. Nedan följer även dagens synder. Det blev bara fem totalt med klippningen så jag har två kvar.

060505 - Klänning, Gina Tricot 060505 - Omlotttopp, Gina Tricot 060505 - Vitt linne och bolero, Gina Tricot New do! 060505

Let your freakflag fly!

Jag fastnade hos Citronmuffin innan, där det har utbrytit en vild debatt om fenomenet som är modebloggar. Jag läser modebloggar, jag gillar mode, bloggarna inspirerar, det är kul. That's it. Det är inte allt, och det tror jag även de som skriver dessa bloggar håller med om, det är en rolig del av deras liv, inte en avgörande sådan.

Jag är så trött när folk hoppar på andra bara på grund av det de bloggar om. What's the big fucking deal? Det är väl det som är grejen med bloggar. Ett sätt att få uttrycka sitt intresse för någonting, vare sig det är bilmotorer, hästar, mode eller gem för den delen. Är du inte intresserad, vänd i dörren då för guds skull. Jag fattar inte hur folk orkar irritera sig och ägna så mycket energi åt saker och ting de säger sig inte ens bry sig om! (Just nu gör jag det själv, men bare with me.)

Jag bryr mig inte om du är 42 och älskar barbiedockor, eller 14 och tycker det är skitkul att virka! I say go for it! Let your freakflag fly! Så länge du är lycklig och inte skadar någon så who gives a shit?

Geez.. om jag skulle oroa mig hela dagarna för vad folk tyckte om min blogg så skulle jag inte ha tid att göra annat! Men den dagen jag inte längre skriver för mig själv, är dagen det är dags att lägga av.

UPDATE! Har nu läst lite mer hos Citronmuffinen och det är en riktigt cool brud. Jag håller inte alls med om allt hon skriver, men att kunna stå upp och säga exakt vad man tycker och ha så starka åsikter kräver is i magen. Engla rockar fett hon med, inspirationen flödar! 🙂

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier