Planen som gick i stöpet

Hela dagen har solen skinit! Men så bröjar molnen rulla in, lagom till eftermiddagstéet. Planen att inviga Rådhusets uteservering ikväll gick i stöpet i och med MSN:s trista och tråkiga väderrapport som förutspår regn. Regn och uteservering går inte ihop. Det får bli senare i veckan istället, på torsdag var det en stor sol över Borås. We likey.

För mycket av det goda

Jag köpte ostar, kex och annat smått och gott för att fira älsklingens hemkomst i fredags. Det blev dock aldrig av att vi åt något av plocket, då vi hamnade i sovrummet och inte gick ut därifrån förrän morgonen efter… Ikväll bestämde vi oss istället för att mysa lite, så nu har jag förätit mig på rökt ost (grymt gott, i lagoma mängder), roule och digestivekex. Det är dock aldrig en bra idé att äta framför CSI, det får inte upp matlusten på topp om man säger så. Jag mår lite illa.

Nu har C somnat på soffan framför ”Commander in Chief” (har börjat gå igen på 4+) och jag funderar starkt på att kånka över honom till sängen och göra honom och John Blund sällskap. Men först måste jag ner i tvättstugan och hänga sista maskinen för dagen. Det känns som att jag tvättat hela min garderob och jag har ändå hälfen kvar. En vecka i NYC + en stackars tvättmaskin. You do the math.

Imorrn är planen att få håret slingat. Jag ser tunnhårig ut igen. Tunnhårig och hot flashes? Det kanske är klimakteriet ändå som smyger sig på mig.

Hot flashes?

Antingen är jag gravid eller så går jag igenom klimakteriet, det är helt sjukt vad jag svettas! Och vid konstiga tillfällen! Efter mitt morgonté känns det som att jag legat på plajjan i flera timmar, jag svettas om händerna och är helt blank i ansiktet. Vad är det för fel på mig?! Snälla säg att man svettas mer när man är vältränad än när man är helt otränad. För isåfall kan jag kanske stå ut med det.

Kalldusch tack?

Ett hyffsat förvirrat inlägg

Nu är våren verkligen här, kidsen har äntligen invigt fotbollsplanen här bredvid. Det ska också tydligen även spelas amerikansk fotboll där, något jag aldrig haft turen att uppfatta.

Det blev lite Valborgsfirande igår ändå. Vi hamnade på Harrys där jag sprang på ett par gamla ansikten och några nya.

Jag känner mig så fruktansvärt förvirrad. Så mycket jag vill göra, men så lite resurser och så många saker som håller mig tillbaka. Snacka om att vilja äta och kakan och ha den kvar. Ibland vill jag bara trycka på pausknappen så att världen slutar snurra medan jag försöker räkna ut vilket ben jag ska stå på.

Jag saknar New York. Jag vill tillbaka.

On a side note, Jessica fyller år idag. Grattis pumpkin!

En blöt Valborg

Det regnar på Valborg. Big surprise. Jag vill ha sol och brasa och manskör, inget skitregn! Min plan var att ha årets första grillfest på Valborg, men det verkar ju ha gått i stöpet. Om det inte slutar regna och torkar upp jättefort! Till och med en liten solstråle som jag kan bli cranky för mindre.

Så, vad händer i Borås ikväll? Förutom regnet och de icke-existerande brasorna dårå. Jag vill partaja. Ja tack. Men var? Förslag mottas tacksamt.

Och just ja, kungen fyller 60. Jippi-kay-eyy. Varför man vill stå i regnet i timmar för att se en gammal gubbe och ropa hurra is beyond me. Märks det att jag är craaanky?

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier