En effektiv morgon i sängen

Hallå tisdag! Hur mår ni?

Själv har jag jobbat hemma idag och försökt hämta mig efter de senaste veckornas in-i-kaklet-jobb. Jag hade tänkt ta några dagar ledigt men det funkar ju inte riktigt så, mailboxen har plingat uppmanande hela dagen med nya projekt.

Så, vad har jag gjort idag? Well, halva dagen spenderade jag i sängen enligt ovan med ett djur på varje sida. Jag hann alltså göra en telefonintervju, podda med Alex, svara på en miljard mail och skriva ett sakkunnigutlåtande till en rättegång jag kanske ska vittna i – innan jag ens ätit frukost! Ska nu tilläggas också att jag åt frukost vid 14 men jaja..

Jag har varit otroligt seg de senaste dagarna, projektbaksmälla tror jag de kallar det. Så när jag pratade med Dorotea om hur hon ska hjälpa mig att styra upp mina rutiner och mitt liv var jag ungefär så ohjälpsam och opepp jag kunde vara. Åh, människor som haffar mig på sådana här opeppiga dagar borde fan få medalj. Men jag och Doris (hehe), vi har nu en plan. Och den innefattar till en början att jag måste styra upp min träning och faktiskt boka in me-time i form av träning. Kommer aldrig palla vintern utan den energin.

Jo just, och så har jag blivit illamående av alla inlägg under #metoo. För jag med. Men det orkar jag inte prata om idag. Kanske en annan dag. Eller kanske aldrig. Vissa saker får man ta med sig till graven.

Bildregn från Stora Influencerpriset

Foto: Jonna Jinton

Här kommer äntligen bildbomben från Stora Influencerpriset i fredags! Vi hade tre fotografer på plats och jag fick bilderna levererade först igår kväll, så därför har de dröjt lite. Men nu så!

Ni vet hur det är när man jobbat med något i flera månader och man är så inne i det att man varken ser in eller ut, då är det svårt att veta om det blev bra egentligen. Man ser ju bara de där detaljerna som inte blev som man tänkt sig. Men efter all kärlek, all pepp och alla superlativ gästerna öste över mig i fredags så känns det ändå väldigt bra. Att folk hade det bra är allt som spelar någon roll. Visst fanns det saker att förbättra men det är ju trots allt första året vi gör galan så lite skit i hörnen är ju inte jättekonstigt!

Ska vi titta på bilderna då? Ja det tycker jag vi gör.

Alla bilder nedan av Jessica LacinaMalin Göransson och Maria Wideman

Stora Influencerpriset 2017

Finaste Elin på väg upp på scenen efter hon vunnit.

Stora Influencerpriset 2017

Ingen fest utan bubblor!

Stora Influencerpriset 2017

Glittermackor gillar vi!

Stora Influencerpriset 2017

En varm kram av Clara som vann Årets Medlem. SÅ väl värt.

Stora Influencerpriset 2017

Den här bilden kan ha varit en av de sista som togs på kvällen. När tummen åker upp vet man att det är sent.

Stora Influencerpriset 2017

Podiet med eucalyptus och rosor blev SÅ himla fint!

Stora Influencerpriset 2017

Ebba och Ernst var på plats och delade ut EBBA-priset! Så jädra glad och tacksam att Ebba kom trots sjuka barn och barnvaktstrubbel.

Stora Influencerpriset 2017

En av våra sponsorer var Boom Watches, så jädra fina klockor! Borde eventuellt överväga det här med klocka, jag har inte använt klocka sedan jag köpte min första iphone för 7 år sedan.

Stora Influencerpriset 2017

Josefin och Vanja presenterade priset för Årets Business!

Stora Influencerpriset 2017

Och Elsa vann Årets Veteran och höll ett väldigt fint tal.

Stora Influencerpriset 2017

Molly Sandén uppträdde med sin nya låt ”Utan dig” som var rysligt fin.

Stora Influencerpriset 2017

Fin bild på Johanna Kajson bara.

Stora Influencerpriset 2017

En glad Elsa!

Stora Influencerpriset 2017

Bästa Mimmi har varit min högra hand i det här projektet och här står vi och njuter för att vi rodde det iland.

Stora Influencerpriset 2017

Min finaste fanclub, Emma och Emily.

Stora Influencerpriset 2017

Stora Influencerpriset 2017

Stora Influencerpriset 2017

Sabina, Thomas och Thomas agent Alexandra.

Sandra och Thomas i baren efter prisutdelningen.

Tack alla för en finfin kväll!

66. Jessica Lagergren

Tillsammans med sin tvillingsyster driverJessica Lagergrenpodcasten Tvillingpodden. Hela 40.000 människor lyssnar varje vecka på när Jessica och Angelica frispråkigt delar med sig av livet. Jessica har utöver podden också sin blogg, Instagram och så arbetar hon dessutom som frilansande journalist.

I veckans avsnitt av We Are Influencers pratar jag och Jessica om varumärket hon har byggt upp tillsammans med sin syster, om hur det kommer sig att hon så öppet delar med sig av vad som händer i livet, och så smittar Jessicas frispråkighet av sig lite.

Support till showen http://supporter.acast.com/weareinfluencers.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Vecka 41 | Galaveckan

Förra veckan ägde ju Stora Influencerpriset rum och hela veckan cirkulerade kring det. När jag sitter här har jag blandade känslor kring kvällen, det finns ju alltid saker man kunde gjort bättre. Men i slutändan måste jag ändå säga att det blev väldigt lyckat!

Ögonblick ur mobilen från veckan som gått:

Måndag » Förra måndagen kom Annika Norman till kontoret med en resväska överfull med klänningar, skor och smycken, det har jag ju redan berättat om här!

På eftermiddagen hade jag projektmöte med de här två arbetsmyrorna, delar av projektgruppen som jobbat med Stora Influencerpriset – Amina och Mimmi!

Tisdag » På tisdagar går jag ju hos PT och nu är äntligen SPA-avdelningen (jag tränar på ett hotell och duschar och byter om i deras SPA) färdigrenoverat så jag kan duscha igen efter träningen. Det var ett gäng tisdagar där som jag helt enkelt var svettig på kontoret en hel dag. Fresh.

På eftermiddagen var jag och fixade naglarna och fick mig en nagelförlängning för första gången på 10 år. HerreGUD vad livet var svårt de två första dagarna. Men får liksom lära sig att ”do life” igen med långa naglar (fast alltså, inte så långa som på bilden).

Onsdag » På förmiddagen var jag och Elin hos mitt bokförlag på omslagsmöte och på eftermiddagen plåtade vi mitt bokomslag!! Det blev så jädra fint och det var så kul att jobba med Elin, hon är en pärla (och Årets Kreatör!!).

Kreatörskaos på golvet men allt är noga planerat.

Innan vi var klara hade solen gått ner och vi satt i en mörk studio och gjorde klart skisserna till förlaget.

Fredag » I fredags bar det av till Elite Marina Tower där galan skulle äga rum. Jag hade bokat rum för hela helgen för att kunna landa lite också efter en galet intensiv tid.

Leia var så klart med och fick ett litet välkomstkit med matskålar, lite godis och en tag att hänga på dörren så att städarna vet att det finns hund på rummet. Så mycket pluspoäng för detta!!

Ser ni talarkorten jag håller i? Det står typ inget på dem. Dels för att jag inte hann skriva manus och dels för att jag är bäst när jag improviserar. Här rullar introt i bakgrunden och jag är orimligt taggad!!

Mitt i en fabulös glittermacka med Johanna Kajson och Kenza – vilka grymma tjejer alltså! Här ser ni också kvällens andra look – älskar kombon med rött och rosa! Känner dock att jag kaaanske borde bättrat på pudret lite.

Bilder från prisutdelningen kommer en masse imorgon, jag plåtade själv ingenting alls då jag hade fullt upp med scenprogrammet, men vi hade fotografer på plats som förevigat kalaset. Jag knäppte dock av några bilder på efterfesten, det var ett jädra dansande där ett tag! Macarena gick varm här tror jag.

Älskade när vår ljudkille ba' ”jag älskar att dansa” och går upp och kör LOSS. Helt underbart. Här tillsammans med Jackie och Jonna när alla andra hängde i baren.

I stort sett hela lördagen hände jag i hotellsängen, sov och kollade på tv om vartannat (har ni sett ”Vår tid är nu”? SÅ BRA!!). På kvällen gick jag ner i hotellbaren och tog några glas med Jonna och Johan som var kvar på hotellet samt Jackie som kom förbi. Jennifer joinade också efter sin middag. En fin lördagkväll på alldeles lagom nivå.

Blandade tankar från veckan:

» Projektbaksmälla is a thing. Jag vet att man inte kan inte göra alla nöjda men när man jobbat så hårt med något, för att göra en bra grej för branschen, då svider det faktiskt lite när vissa gör sitt bästa för att smula sönder det och dra det i skiten. Det är tur att jag är trygg i mitt syfte och vilka jag gör vad jag gör för, annars hade det varit lätt att vackla sådana gånger.

» Jag ser på riktigt lite fram emot att sätta tänderna i nästa projekt nu, även om en del av mig skriker ”INGA MER STORA PROJEKT, SITT NER I BÅTEN”. Jag kommer lyssna på den delen i max en vecka.

Tipselitips:

» ”Vår tid är nu”, SVT's grymma efterkrigstids-serie. SÅ BRA. Se den. Fantastiska Hedda Stiernstedt, som jag träffade i samband med Stockholms filmfestival för några år sedan, spelar en av huvudrollerna. Jag intervjuade henne tillsammans med regissören Amanda Adolfsson om ”Unga Sophie Bell” till podden ”Kreatörerna” som jag startade för ett par år sedan men som det bara blev ett avsnitt av. Man kanske borde plocka upp den igen..?

Förra året då?

» Ungefär den här tiden förra året gick jag på Sandra Beijers releasefest för ”Allt som blir kvar” och skickade in pappren till Bolagsverket för att bilda Influencers of Sweden…

Galaklar

Idag går det inte superfort, livet. Jag försöker ta in gårdagen och sover typ hela dagen i världens godaste hotellsäng och äter godis. Ni ska så klart få se alla möjliga vinklar av Stora Influencerpriset som gick av stapeln igår men först måste jag hämta sig så att jag kan forma en vettig tanke.

Så länge får ni ta en titt på vad jag hade på mig (i alla fall första delen av kvällen)! Bästa Annika Norman stylade mig och min klänning är från Chi Chi London.

Foto: Maria Wideman

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier