Nordic Face Awards

170616_nordicfaceawards-9

För sisådär dryga två veckor sedan var jag på kalas. Det var NYX som höll det alldeles lysande kalaset Nordic Face Awards där Nordens bästa beautyvloggare skulle utses. De hade också ett photobooth som var som Moulin Rouge plus cirkus. Mikket kul alltså.

Nu följer en mycket cool lista med en massa coola och överdrivet skitsnygga människor som var där.

170616_nordicfaceawards-3

Anna-Karin, Ida och Ellinor.

170616_nordicfaceawards-6

Antonia.

170616_nordicfaceawards-1

Mattis.

170616_nordicfaceawards-14

Lagergrengullisarna.

170616_nordicfaceawards-24

Rosa matta och djurprintoverload.

170616_nordicfaceawards-2

Felicia Aveklew gick bananas på sötpotatispommesen (med tryffelmayo!!) och jag klandrar henne icket.

170616_nordicfaceawards-30

Sedan blev det prisutdelning som hölls i av förra årets vinnare Elli! Prisutdelningen, om än sjukt snyggt producerad och underhållande, höll på i en mindre evighet. En paus typ efter en timme hade suttit fint.

170616_nordicfaceawards-38

170616_nordicfaceawards-31

170616_nordicfaceawards-35

Men galet impressive brudar som var nominerade!

170616_nordicfaceawards-36

Vann gjorde dock fantastiska Evelina Forsell!! Om ni minns så modererade jag både Evelina och Elli i en panel på TubeCon rätt nyligen. (Äsch, glömmet, inser att jag inte bloggat om det, oooops.)

170616_nordicfaceawards-48

170616_nordicfaceawards-50

<3

170616_nordicfaceawards-54

Alla finalisterna!

170616_nordicfaceawards-60

170616_nordicfaceawards-57

170616_nordicfaceawards-61

170616_nordicfaceawards-63

170616_nordicfaceawards-65

170616_nordicfaceawards-67

Sedan drack vi drinkar och åt cupcakes och dansade och tog orimligt många spexiga bilder (äääälskar de här bilderna med Mikael, Jocke, Sabina och Elin!!) innan vi tog sista färjan från Djurgården tillbaka till verkligenheten igen.

170616_nordicfaceawards-72

Vecka 27 – en sammanfattning och ett veckoschema

Vi går in i juli och om bara några dagar åker jag upp till Övik för en månad i stugan. Ni anar inte hur mycket jag ser fram emot det! Där ska jag mixa dagsutflykter med höstplaneringsjobb och skogspromenader och allmänt njut. Samt ett maxat sommarprojekt som jag hoppas kunna prata mer om bara om några dagar.

Igår var jag tokpepp på att gå och se Elton John men när vi skulle ta färjan från Slussen till Gröna Lund meddelade SL-personalen att Grönan var fullt och hade stängt entréerna för dagen. Vilken antiklimax! Så jag och Katarina slog oss ned på Skeppsbron och tog en öl och en burgare istället och pratade bloggsamarbeten och fuckade relationer.

Sedan fick jag sådan jädra huvudvärk att jag däckade på soffan när jag kom hem och varken borstade tänderna eller tog bort sminket. Ingen aning vad som hände med det håller i sig idag också så idag jobbar jag hemifrån och njuter av sommarregnet utanför.

Men ska vi kika lite på hur den här veckan kommer se ut?

➝ Måndag – Idag sitter jag hemma på soffan och försöker få ut några offerter, se över juryn till höstens gala och en del andra lösa trådar som behöver knytas ihop den här veckan.

➝ Tisdag – Imorgon blir det heldag på kontoret med slutfix inför en ny webbkurs som snart kommer och som vi kommer ge bort till alla som blir PRO-medlemmar i InoS nu i juli, så håll utkik! Sedan på kvällen ska jag äntligen träffa Sara och äta middag, vi har inte setts på en mindre evighet!

➝ Onsdag – På onsdag ska jag äta frukost med Emelie, sedan fika med Flora och sedan blir det ett tokspännande möte inför det här sommarprojektet jag hintade om ovan. Jag har pratat lite om det i andra kanaler men vill inte säga något här innan det är helt och hållet klart.

➝ Torsdag – På torsdag åker jag upp till Övik!!! Första kvällen blir nog bara häng hemma med familjen pga gött. Ser fram emot mammas hemlagade mat, får jag önska så skulle det blir köttfärsbiffar med morotsstuvning. *önskar önskar så att universum och mamma ser detta*

➝ Fredag – På fredag har jag dejt med min bror – vi ska se säsongsfinalen av Doctor Who tillsammans! Den gick i lördags men vi sparar den för att kunna se ihop. Det är jädrigt spännande nu för att det ska komma en ny Doctor och det var en jädra cliffhanger på förra avsnittet. GAH! Sedan ska jag förhoppningsvis äta middag med gamla goda Jenny.

➝ Lördag – Om det blir gott väder så flyttar jag ut till landet – wheeee!

Vad ska du göra för kul i veckan? 🙂

Vlog: Ladies on the Riviera!

Här kommer vloggen från Civezza och Ladies on the Riviera! Herregud vilken fantastisk vecka vi hade, jag har redan tittat på den här vloggen typ fem gånger för att återuppleva känslan. Jag hoppas ni kan ta till er lite italiensk härlighet också! <3

En midsommarafton i doktorns hus i Civezza

För exakt en vecka sedan firade jag midsommarafton i den italienska värmen i slingrande gränder och med utsikt över gröna kullar. Med citrondoftande pasta och iskall prosecco.

170623_ladiesontheriviera_-8

170623_ladiesontheriviera_-12

170623_ladiesontheriviera_-14

170623_ladiesontheriviera_-16

Jag tänker tillbaka på denna fantastiska dag som jag, Katarina och Sofia inleder med den stående traditionen av cappucino och croissant på piazzan. Sedan tar vi våra kameror, en kniv och en papperspåse och promenerar en bit nedför berget, genom olivlunden, för att plocka blommor till vår midsommarkrans.

Jag ger mig på att försöka plocka en stickling av en kaktus att plantera hemma i Sverige men kaktusen biter ifrån och jag har fortfarande små, små stickor i pekfingret som ett minne av denna midsommarafton.

170623_ladiesontheriviera_-17

170623_ladiesontheriviera_-19

Värmen är tryckande och utsikten över vårt älskade Civezza magisk.

Foto: Katarina Wohlfart

170623_ladiesontheriviera_-18

170623_ladiesontheriviera_-28

Foto: Katarina Wohlfart
Foto: Katarina Wohlfart

Promenaden leder oss förbi den här gränden och lite djurklapp innan vi kastar oss i poolen i några timmar, så klart med proseccon på armlängs avstånd. Vi pratar om kärlek och sex och sådant man pratar om när man kommer varandra väldigt nära på kort tid. Jag har fått nya vänner under den här resan.

170623_ladiesontheriviera_-31

170623_ladiesontheriviera_-33

170623_ladiesontheriviera_-42

Mot kvällen piffar vi oss midsommarfina (jag sminkar mig för första gången på en vecka) och Sofia binder krans och jag fixar tårta. Tips från coachen; gör inte tårta med sprutgrädde, den blir väldigt ledsen efter en stund i kylen.

170623_ladiesontheriviera_-35

170623_ladiesontheriviera_-36

170623_ladiesontheriviera_-43

På kvällen kommer också Lorenzo tillbaka till Civezza (han bor i Geneve och har varit där i några dagar) och äter tårta och dricker bubbel med oss. Han testar också snus i ungefär fem sekunder innan han börjar hosta och spottar ut den. Underhållning på hög nivå.

Vi pratar ännu mer kärlek och diskussionerna mynnar sedan ut i den gästbloggscirkel som vi postade tidigare i veckan.

170623_ladiesontheriviera_-45

170623_ladiesontheriviera_-11

Foto: Katarina Wohlfart

Efter tårta, bubbel och svensk sommarmusik går vi de ca 100 meterna upp till restaurangen där vi ätit nästan varje kväll den här veckan. Lagom till vår sista måltid har Savina, kocken på Cinque de Torri, vispat ihop fyra olika sorters pastarätter till oss, med färsk tonfisk och citroner från dalen nedanför. Det är så gott att jag går av.

Lorenzo berättar om sina barndoms år i byn och om huset vi bor i, det brukade vara hans farmors och han har lekt kurragömma där många gånger. Vi frågar om de smått bisarra tavlorna på operationsinstrument som hänger i huset och Lorenzo förklarar att huset heter ”Doktorns hus”, Ca du Sciu Megu, eftersom hans pappa är läkare.

170623_ladiesontheriviera_-50

170623_ladiesontheriviera_-53

170618 - San Lorenzo al Mare

När solen gått ner och vi är sist kvar i restaurangen reser vi oss och tackar personalen för en fantastisk vecka och de hälsar oss välkomna åter. Sedan strosar vi, en aning sorgset, nedför gränden, förbi torget, tillbaka till doktorns hus.

Och börjar direkt planera nästa resa tillbaka till de italienska bergen.

Om du vill hyra det hus vi bodde i under vår vistelse i Civezza så hittar du det här! Snittpriset är ca 1800 sek per natt och huset är 250 kvadratmeter (tre våningar), har fyra sovrum, fem badrum, terass, jacuzzi, kök, tvättmaskin och rymmer 8 personer. 

Läs mer om Civezza på ViviCivezza.


Resan till Civezza är en bloggresa anordnad av Vivi Civezza.

Vad fan håller jag på med?! #23 – Kriser och nyheter

Alltså GAHH va dåliga jag och Alex är på att hålla liv i vår podd just nu. Jag lovade att vi skulle podda i Italien och så blev det ICKE pga Viva Italia och Prosecco och jag hoppas vi får till det imorgon men här kommer i alla fall ett två veckor gammalt avsnitt.

En gång i tiden hade vi en fast poddtid. Ska vi försöka återgå till det Alex? Det kändes liksom bättre för alla.

Herregud, snacka om skomakarens dotter utan dojjor. Jag är helt värdelös på att följa mina egna råd.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier