Att prata på hemmaplan

Förra veckan var jag ju hemma i Övik en sväng. Anledningen till att jag åkte upp var ju faktiskt för att jag skulle föreläsa men jag hann med lite annat också, bland annat att hänga med Jenny och Maria i solen som ni ju såg här.

Jag tog inte jättemånga bilder under veckan men här kommer det jag tog!

Mars 2017 - Övik

På helgen när jag kom gjorde mamma kroppkakor. Jag har inte ätit kroppkakor på säkert 10 år och det var så jääääkla gott!! Med en massa smör och lingonsylt, vilken fest i munnen!

170319 - Föreläsning Klöver Dam Övik

Så på tisdagen blev det dags för min föreläsning som anordnades av nätverket Klöver Dam i Övik. Klöver Dam är ett affärsnätverk för kvinnor och de hade bjudit in mig för att föreläsa om Social Selling och att bygga kundrelation i sociala medier.

170319 - Föreläsning Klöver Dam Övik

Föreläsningen ägde rum på Stadshotellet, eller Statt som vi kallar det. Det här var partystället nummer ett i slutet på 90-talet när jag fortfarande bodde i Övik. Otaliga är de gånger som jag varit aningens berusad i den här lokalen. Att komma tillbaka och nu vara här som föreläsare var minst sagt surrealistiskt.

170319 - Föreläsning Klöver Dam Övik

Det är som sagt första gången jag föreläser i Övik och jag hade hela mitt fantastiska supportteam på plats! Jonna, Jenny, Maria, Anna, mamma och Jessica. Så jädra glad att de kom för att heja på mig, ni anar inte! Att ha sånt stöd, sådana vänner, det är inget jag tar för givet. <3

170319 - Föreläsning Klöver Dam Övik

Och så föreläste jag i typ en timme! Det är banne mig helt hopplöst att få bra bilder på sig själv när man pratar. Menmen – bevis på att jag pratade i alla fall!

170319 - Föreläsning Klöver Dam Övik

Som talargåva fick jag en kudde designad av Johanna Nyström – så fin!

Bästa Jonna tog den här bilden på oss. En toppenbra kväll – och sedan blev jag svinförkyld, därav brist på bilder från resten av veckan. Hepp!

// 24/100

Checking in!

Hej hörni bästisar!

Oj vilket flängande det är just nu. Jag kom hem från Övik i fredags och mamma och min morbror var med för på lördagen skulle vi på släktträff! På söndagen åkte de hem, jag höll på och fixa i lägenheten och möblera om hela dagen och igår åkte jag till Malmö för att jag skulle prata på Internet i Fokus idag. Och pretty much direkt efter mitt snack så bar det av tillbaka hem till Stockholm igen.

Och nu väntar två dagar med stenhårt jobb innan det äntligen är dags för The Influencer Convention på fredag och lördag. Och sedan drar jag till Palma på söndag. Jag undrar lite när jag ska hinna tvätta innan jag åker? Det lutar åt att jag helt enkelt får köpa nya underkläder.

*hämtar andan*

Jomen ungefär så här är det just nu. Och jag finner mig själv sittandes med datorn och känna att ”åh jag vill blogga om allt kul som händer” men så får jag typ skrivkramp eller inte har någon bild som passar och då hoppar jag över det istället. Men nu kände jag liksom att ”hallå, du måste ju höra av dig till dina kompisar!” och JA, det måste jag ju! Jag tycker så himla mycket om er och ni är liksom mina bästisar så jag måste ju berätta att jag lever och att jag är helt jävla livrädd och överexalterad inför helgen. Och att jag har så sjukt dåligt samvete för att jag inte svarat på era fina kommentarer. Jag säger hela tiden att man ska svara på kommentarer och så gör jag det inte själv. Skomakarens barn liksom.

Men nu är klockan halv tolv och jag ser i kors så trött är jag. Så jag hoppas att ni har överseende med mig och mitt dåliga uppdaterande och mitt otrevliga icke-svarande och vet att jag tänker på er och är så jädra tacksam för att ni stöttar och peppar och finns där. Jag uppskattar er något ofantligt.

Kram och puss och klem. 

// 23/100

Vlog: TV-intervju och danspaus

Ungefär det här hände vecka 10, 2017:

★ Jag inledde veckan med att hänga med Sara och lära mig om annonsering på Facebook. Fattar fortfarande inte riktigt dock.
★ På tisdagen var det tydligen vinter igen och jag åt lunch med Therese Lindgren!
★ Danspauser på kontoret är ju bara SÅ bra! Rekommenderas starkt.
★ Tips! Köp en sådan där blandad bukett för en 50-lapp och gör många små buketter av dem istället. Så bra!
★ Alltså Linda Hallbergs Infinity Palett, SÅ BRA! Du hittar den här.
★ Kolla in KTH's bloggare här!
★ På torsdagen var jag och Alejandra på Grand Hotel i Saltsjöbaden och rekade inför The Influencer Conference.
★ Och sedan blev jag intervjuad av TV4 – du hittar inslaget här!
★ Och på fredagen var jag i Västerås och hälsade på vår byrå Care of Haus och blev äntligen till slut själv medlem i InoS! Anledningen att jag inte blivit det tidigare är att jag haft något special-admin-inlogg och inte kunnat uppgradera via plattformen som alla andra. Men nu så!
__

PRENUMERERA HÄR ♥

// 22/100

Söndagskalas i solen

Hej Övik! I söndags när jag anlände var du himla trevlig och välkomnande och bjussade på strålande sol och nollgradigt, värsta lyxen! Nu så här på onsdagskvällen är jag råförkyld och det blåser kuling så jag tycker att vi fokuserar på söndagen istället.

Höglandssjön med Jenny

Solen sken som sagt och Jenny, Maria och jag bestämde oss för en redig långpromenad runt Höglandssjön (båda sjöarna för de som bryr sig).

Höglandssjön med Jenny

Efter den 1,5 timme långa promenaden slog vi oss ned i solen och avnjöt lyxfika och kaffe i solen. De här två vuxna personerna (inte jag) hade packat ner kaffe i termos, hemgjorda chokladbollar, bullar och till och med mjölk till kaffet. Inte för inte jag kallar Jenny för ”mommy”, här finns det resurser! Jag efterfrågade även vatten och servetter och fjoff bara så fiskade de upp det ur sina väskor. Så jädra skillade!

Höglandssjön med Jenny

Jenny fyllde år och firade med att bjussa på prover från vårasken som går att beställa i dagarna. Den gula citronpralinen var en riktig höjdare!

Det är sådana här dagar som hamnar i arkivet. Som är sådär perfekta med goda vänner, höga skratt och sol på nosen. Tack livet för sådana dagar!

// 21/100

The Influencer Convention

Inlägget är reklam för Influencers of Sweden.

The Influencer Convention

Kan ni fatta att det är knappt två veckor kvar till The Influencer Convention – årets konferens?!

Jag är galet pepp och livrädd och allt däremellan för nu är det banne mig nära! Jag och mitt team (TACK Alle, Emilia och Oskar!) har jobbat som galna de senaste månaderna för att skapa årets bästa event för er som jobbar som influencers eller med influencers – alla inom influencer marketing, kommunikation, PR och digital marknadsföring med andra ord.

Det kommer bli en oförglömlig helg på Grand Hotel i Saltsjöbaden – fredagen full med peppande föreläsningar och sedan galamiddag på kvällen, och sedan workshops för influencers på lördagen. 

Grand Hotel Saltsjöbaden
Grand Hotel Saltsjöbaden, där konferensen äger rum.

Jag tänkte dela med mig av några programpunkter som jag är lite extra pepp på! Betänk dock att detta är typ som att välja mellan sina favoritbarn då det är jag som har satt ihop programmet.

Grand Hotel Saltsjöbaden
Helt okej föreläsningssal.

Du fattar att du måste gå va? Detta kommer bli episkt.

Köp din biljett till The Influencer Convention här (och missa inte galamiddagen!)!

Galamiddagen äger rum i Franska matsalen!

// 20/100

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier