#LadiesOnTheRiviera – Sommar i Civezza

Ladies on the Riviera

Jag har aldrig varit på en sol- och badsemester. Aldrig. Så det faktum att jag redan nu i mars har två resor inbokade som kommer innehålla både sol och bad känns helt magiskt.

Den första sker redan om två veckor då jag ska till Palma (!!!) men sedan, i juni, åker jag med tre andra fabulösa bloggare till italienska Civezza, en medeltidsstad från 1000-talet som ligger på italienska rivieran bara ca 45 minuter från Monaco.

 

Det här är Civezza, can you stand pittoreskheten?!

Jag ser så galet mycket fram emot att få upptäcka en plats som är i stort sett orörd av turister, strosa i kullerstensbelagda gränder och dricka lokalt vin med utsikt över havet. Och att få göra det tillsammans med tre fantastiska tjejer som Sara, Katarina och Sofia är bara ren lyx!

Och jag älskar att Katarina redan myntat vår hashtag; #LadiesOnTheRiviera! Ser framför mig bredbrättade hattar, svepande kimonos och stora solglasögon. Min moodboard ser för tillfället ut så här:

Vi ses i juni, Civezza!

Resan är en pressresa som jag är inbjuden till av Civezzaregionen i egenskap av influencer.

// 19/100

En AW på InoS HQ

Åh va glad jag blir att ni gillar mitt skryt! För jag gillar att skryta, haha! Nej, men seriöst. Vi är vanligtvis så jädra duktiga på att trycka ned oss själva och fokusera på allt dåligt så det är så rackarns viktigt att faktiskt lyfta när man är stolt över saker man gör med. Därför blir jag så bubblande lycklig och stolt över er när ni gläds med mig! Det är en riktigt bra egenskap att ha, att kunna glädjas för andras skull. Ens liv blir ju fyllt av så mycket mer glädje på det viset!

Nu sitter jag på tåget till Övik, solen är på väg ner och jag glider fram genom snörika landskap mitt i Golden Hour. Det är helt sjukt vackert med motljus på en sjö vars is har krackelerat lite. Vi är strax framme i Kramfors och har sisådär en dryg halvtimme kvar på resan. Jag har mest sovit, klippt vlog och chillat på resan, inte ens varit till bistron en enda gång!

Jag ska föreläsa i Övik på tisdag och passade på att åka upp några dagar tidigt bland annat för att fira av en mina bästa vänners födelsedag. Och nästa helg är det släktträff i Stockholm så då bilar jag ner med familjen.

Igår hade vi en liten halvspontan AW på kontoret! Vi hade en medlem som skulle vara i Stockholm och efterfrågade fika och då blev det hela plöstligt en AW! ÄLSKAR att ha kontor! Ska vi kika lite?

170317 - InoS HQ AW

Det var Emma som var anledningen till att det blev AW. Hon var i Stockholm för träningseventet Sthlm Heartbeat (som Sofia, en annan av våra medlemmar anordnar!) och passade på att hänga med oss kvällen innan.

170317 - InoS HQ AW

Jag hade köpt lite vin och blommor och fredagsgodis så klart!

170317 - InoS HQ AW

Patricia var med! Hon är inte bloggare än men förhoppningsvis snart!

170317 - InoS HQ AW

Resebloggshörnan med Katarina, Daniel och Sofia.

170317 - InoS HQ AW

Paulina hade med sig sin isbjörnshund, så jädra gyllig!!

170317 - InoS HQ AW

De här två tjejerna ska jag till Italienska rivieran med i juni! Ladies on the Riviera, så jädra pepp!

170317 - InoS HQ AW

Fredrik pratade om något pyttelitet.

170317 - InoS HQ AW

Agnes träffade jag för första gången!

170317 - InoS HQ AW

Och så även Amina! Så jädra driven tjej, ser fram emot att se var hon tar Sustainable Luxury.

170317 - InoS HQ AW

170317 - InoS HQ AW

170317 - InoS HQ AW

170317 - InoS HQ AW

Tack för den första medlems-AW:n på kontoret! Hoppas det blir många fler.

// 17/100

57. Reklamombudsmannen Elisabeth Trotzig

Stiftelsen Reklamombudsmannen är näringslivets självreglering som verkar för en hög etisk nivå i all kommersiell marknadskommunikation riktad mot den svenska marknaden. Hon som bossar här heter Elisabeth Trotzig och hon har örnkoll på vilka regler som gäller när det kommer till marknadsföring på bloggar i sociala medier. Så vi tog oss ett snack med henne!

Support till showen http://supporter.acast.com/weareinfluencers.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

En liten pressuppdatering

Idag tänkte jag att vi skulle kika på lite andra ställen där jag och InoS synts de senaste månaderna!

Igår var jag med i ekonominyheterna på TV4 och pratade om att anmälningarna till Konsumentverket gällande smygreklam i bloggar och på sociala medier ökar och vem som bär ansvaret.

➝ Hos Beaconomist var jag ”influerarchef” (himla schnajdig titel!) och gav mina bästa tips till nya bloggare.

➝  Telias företagsblogg gav jag tydliga rekommendationer hur man märker ut sponsrade inlägg i sina sociala medier!

➝  Och i bästa Internetworld pratade jag om trenden med microinfluencers och hur det är ett jättebra sätt för mindre företag att marknadsföra sig!

Gillar ni att höra om intervjuer jag har gjort eller känns det bara skrytigt och trist? För mig är det liksom ett så smidigt sätt att samla pressklipp och så blir jag också himla glad och stolt av den kategorin. 🙂

// 16/100

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier