Vlog: Clara vann!!

Ungefär det här hände vecka 11, 2017:

★ Veckan inleddes med styrelsemöte för Influencers of Sweden med Clara & Sara. Under vårt möte fick Clara reda på att hon vunnit ”Årets Tidskrift” vid InternetWorlds Topp100!
★ Alejandra fyllde år och vi fixade tårta till henne!
★ Sedan åkte jag iväg till Kammarkollegiet för att närvara vid andra mötet med utredningsgruppen för ”Ett reklamlandskap i förändring”. Läs mer om det här!
★ På torsdagen var jag med i en panel som Sveriges Tidskrifter höll i där vi pratade om influencers och tidskrifter. Spännande!
★ Efter panelen åkte jag hem och målade färdigt min sekretär, enda tillfället jag hade när det var LJUST ute på hela veckan.
★ Och så var det möte med IABs Task Force om Influencer Marketing. Läs mer om den här!
★ På fredagen hade vi AW på InoS HQ med en massa medlemmar – supermysigt! Kommer garanterat bli fler gånger.
★ Sedan åkte jag till Övik och gjorde kroppkakor med mamma! Mer om den resan i nästa vlogg!

__

PRENUMERERA HÄR ♥

// 29/100

Vad fan håller jag på med?! #18 – Vad krävs av en entreprenör?

Foto: Martin Hållö Spencer på Internet i Fokus den 28/3.

Just nu sitter jag på ett plan på väg till Mallorca för 5 dagars välbehövlig (och välförtjänt bannemig!) R&R i form av värme, sömn, lugn och inga tider att passa. Under tiden tänkte jag att ni skulle få avnjuta det senaste poddavsnittet som vi släppte i fredags.

I det här avsnittet, vårt första som vi spelar in på samma plats (!) som vi spelade in under världens hetsigaste torsdag, pratar vi om vad som faktiskt krävs för att kunna leva som entreprenör. Det handlar inte bara om en bra affärsidé, entreprenörskap är en livsstil som bjuder på massor av frihet men också hårt arbete och is i magen.

Du får jättegärna lämna en kommentar om vad du vill höra om i podden och om du har någon generell feedback, vi vill höra från dig!

Lyssna på alla avsnitt av podden här eller i din poddapp! Och gilla oss på Facebook!

// 28/100

Världens bästa födelsedagspresent

Influencers of Swedens styrelse

Foto: Katarina Jansson

Idag fyller jag 37. Idag var också andra dagen av årets stora konferens som jag producerat för Influencers of Sweden – The Influencer Convention.

Min födelsedagsfest började redan vid tolvslaget då jag stod på dansgolvet efter gårdagens galamiddag. Kämparna som fortfarande var kvar på festen stämde spontant upp i sång och sjöng för mig precis när klockan slog 12. Så himla fint.

Efter det har det varit en enda lång dag av en massa massa kärlek. Så många grattishälsningar och varma kramar, så många fina ord om konferensen och om inspirationen och peppen man fått och samhörigheten och kärleken man känner i gruppen, bland medlemmarna. Och det gör mig så fantastiskt glad. Att man funnit värme och stöd och vänner inom de väggar som jag byggt. Det gör mig stolt.

Mitt på eftermiddagen slank jag och Clara och Sara ned till matsalen och så fotograferade Katta oss. Och jag känner att den här bilden fångar helgens känsla. Samhörighet och kärlek – men också en stor dos kaxighet och jävlar anamma.

Det kommer säkerligen fler inlägg om #TICSE men jag ville bara kika in och säga hej och dela med mig av de spontana tankarna efter konferensen. Nu ska jag knyta mig för tidigt imorgon bär det av till Palma!

Kram och kärlek!

// 27/100

D-DAY


Klockan har precis passerat midnatt och jag sitter på mitt hotellrum på Grand Hotel i Saltsjöbaden som om sisådär åtta timmar kommer fyllas av deltagare till The Influencer Convention. Jag är nervös och taggad och stressad och så ofantligt trött. Sitter här och sneglar på den enorma sängen där Leia redan ligger och snusar. Det rycker lite i tassarna på henne, hon ränner väl över någon äng i sömnen igen.

Jag känner mig inte alls lika redo i år som jag gjorde förra året.  Jag hade fixat en helt ny outfit (eller faktiskt två!), jag hade Åsa som hjälpte mig med hår och smink, JAG var så himla uppstyrd! I år har jag grävt fram någon gammal trasa ur garderoben, sminkar mig själv och har inte ens målat naglarna än. Men det löser sig tänker jag. Huvudsaken är att allt annat är i lås, att talare och sponsorer och besökare är glada och nöjda. Men det vore ju fint om jag i alla fall hann duscha.

Jag har dock lyxat till det med frukost på rummet. Halv åtta knackar de på. Undrar om jag hinner bada innan?

En annan dag ska jag skriva ett hyllningsinlägg till Alejandra som projektlett det här spektaklet. Vilken klippa hon är alltså. Men nu ska jag sova.

Gud. Jag tror precis lite pirr smög sig in i magen.

// 26/100

Toner

Ansiktsvatten har blivit en ny besatthet hos mig. Jag känner mig aldrig så ren som när jag dragit en bomullsrondell indränkt i micellärt vatten över nyllet. Och jag känner mig aldrig så halv som när jag reser och glömt de rackarns stärkande dropparna hemma.

Just nu använder jag dessa två – DermatoClean Clarifying Toner från Eucerin och Azahar Cleansing Micellar Water från Darphin. Det micellära för en extra rengöringsrunda efter tvätten på kvällen eller som enda rengöring på morgonen, och tonern precis innan fuktighetskrämen för att stänga igen porerna.

Min hudvårdsrutin blir längre och längre och nu börjar den nästan bli meditativ. Bara dutta och kladda och exfoliera. Mums!

Vilka hudvårdsprodukter är dina måsten just nu?

// 25/100

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier